Management Trainee till IP-Only
IP-Only AB / Marknadsföringsjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos IP-Only AB i Uppsala,
Stockholm,
Eskilstuna,
Hudiksvall,
Jönköping eller i
hela Sverige IP-Only är en självständig, svensk Internet- och teleoperatör som främst riktar sig mot de mest krävande användarna av data- och telekommunikation. Det som gör oss unika är kombinationen av kraften hos ett utbyggt eget fibernät med effektiviteten från en renodlad modern teknik och den personliga servicen hos en mindre organisation. Idag består vi av ca 300 medarbetare med huvudkontor i Uppsala.
Vår nuvarande management trainee tar nu sitt nästa karriärsteg inom vår organisation och vi söker dig som ska ta hennes plats! Som management trainee får du agera som stöd åt IP-Onlys VD och vi erbjuder en unik möjlighet att arbeta tillsammans med personer i ledningsgruppen i ett värderingsstyrt tillväxtbolag.
Arbetsuppgifterna är utmanande och stimulerande. De involverar bland annat:
• Ansvara för stora och små uppgifter som spänner över hela fältet där VD och ledningsgruppen är verksam
• Kunna genomföra research internt och externt, ta fram analyser och presentationer inom strategisk planering och företagsförvärv/ expansionsprojekt
• Ansvara för och leda olika interna projekt
• Förbereda presentationsmaterial inför möten och större presentationer
• Ta fram och bereda beslutsunderlag med kalkyler och presentationsmaterial till styrelsebeslut
• Bistå i framtagandet av rapporter och uppföljning av mål i organisationen
• Organisera och administrera inför ledningsgruppsmöte och styrelsemöten
• Komma med initiativ och vara med i beslutsfattande
Som person är du driven, lösningsorienterad och proaktiv. Du trivs och får energi av att jobba i ett snabbfotat och värderingsstyrt företag med mycket engagemang, framåtanda och tydliga mål.
Arbetsuppgifterna kan ändras och utvecklas med tiden vilket gör att du bör vara en prestigelös, ödmjuk och flexibel person som har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter och uppgifter.
Vi söker dig som är initiativtagande, ansvarsfull och har en stark analytisk förmåga. Du har en stark drivkraft att arbeta hårt och lägga ner tid, energi och engagemang på ditt arbete.
Då du har förmånen att ta del av lednings- och styrgruppsmöten är det viktigt att du har en hög personlig integritet, sekretesskänsla och social kompetens. Du är en människokännare som är lyhörd till och har lätt att sätta dig in i VD/ ledningsgruppens behov, även kunna förutse outtalade sådana.
Vi ser att du har en akademisk utbildning, gärna avlagd kandidatexamen inom relevant område med goda akademiska meriter. Tidigare arbetslivserfarenheter, inom exempelvis managementkonsulting, corporate finance, IT- telekom, finansiell analys, affärsjuridik eller motsvarande, är meriterande. Du skall ha mycket goda kunskaper i Microsoft Office-paketet samt ha lätt för att sätta dig in i nya system. Vidare är du strukturerad och har en mycket god kommunikationsförmåga.
Tjänsten innebär att du blir anställd av IP-Only och är placerad på vårt nybyggda huvudkontor i Uppsala, centralt beläget vid centralstationen. Viss arbetstid kommer även att förläggas vid vårt Stockholmskontor, centralt beläget vid T-centralen. Anställningen är på heltid, med sex månaders provanställning och beräknas starta så snart vi hittat rätt person, intervjuer sker löpande. IP-Only ser långsiktigt på tjänsten och önskar att du som söker tjänsten gör det likaså.
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta management trainee Emelie Gylfe på
emelie.gylfe@ip-only.se alternativt 073-12101172.
Varaktighet, arbetstid
Heltid -
Publiceringsdatum2016-06-08ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-06-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagIP-Only AB
AdressIP-Only AB
S:t Persgatan 6
75381 Uppsala
KontorsadressS:t Persgatan 6
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2894021
Observera att sista ansökningsdag har passerat.