Managed Services Manager

Banctec AB / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Banctec AB i Stockholm

BancTec är en av världens ledande leverantörer av systemlösningar inom scanning, bild- och ärendehantering, informationssökning samt elektroniska arkiv. Kunderna finns i många branscher, exempelvis bank och finans, försäkring, detaljhandel, Telecom och transport samt myndigheter och samhällsservice. Med kompletta lösningar för att fånga, behandla och arkivera data hjälper BancTec organisationer att få nöjdare kunder, reducerade driftskostnader och ökade intäkter.
BancTec är ett internationellt företag med verksamhet i över 50 länder, med 3000 medarbetare och huvudkontor i Dallas, USA. År 2006 omsatte BancTec Sverige ca 71 miljoner SEK och har för närvarande 33 medarbetare.
Efter mer än 30 år i branschen har BancTec en omfattande erfarenhet av att ta ett helhetsgrepp om kundernas informationshantering. År 2007 omsatte BancTec i Norden ca 110 miljoner SEK och har för närvarande ca 100 medarbetare.
BancTec har nyligen förvärvat den del av EDB Business Partner som bland annat arbetar med scanning och digitalisering av pappersburen information. Denna verksamhet bildar tillsammans med befintligt Managed Services Center i Estland en bas för fortsatt utveckling inom Managed Services i Norden!
För att driva och utveckla denna verksamhet framåt söker vi nu för kunds räkning en
Managed Services Manager Som Managed Services Manager har du det övergripande ansvaret för att driva och utveckla BancTecs Managed Services Center i Norden och Estland. Stort fokus kommer att ligga på utveckling, expansion och effektivisering. Du ansvarar för verksamhetens planering och genomförande vad avser kvalitet, tid och ekonomi. Du skall leda och fördela arbetet så att bästa möjliga resultat uppnås. Du rapporterar direkt till Nordic Manager och förväntas vara en aktiv del av ledningsgruppen.
Att vara länken mellan ledningen och produktionen är inget nytt för dig och du trivs bra med personalansvaret samtidigt som du drivs av att uppnå resultat. Du ansvarar för cirka 70 personer i Stockholm och Tallin, så att styra och coacha är självklart för dig. Tjänsten är förlagd i Stockholm, resor kommer att förekomma främst till Estland men även inom övriga Europa.
Vem är du?
Vi söker Dig som har arbetat som chef/ledare, gärna som inom liknande verksamhet i flera år. Nu är du redo för att anta nya utmaningar med stort personalansvar där du som ledare blir nyckeln till verksamhetens framgång.
Som person är du en god problemlösare och du trivs med att leda och entusiasmera dina medarbetare samt verka för en god arbetsmiljö. Du skall även vara en prestigelös person med starkt driv. Du har god social kompetens och är affärsinriktad. Du kommer att skapa goda kundrelationer och är alltid professionell oavsett situation. Att alltid se en lösning med effektivt affärsmannaskap i fokus är för är dig en självklarhet.
Du har Universitets- eller Högskoleexamen troligen inom ekonomi. IT utbildningar/erfarenheter är meriterande. Du talar och skriver engelska obehindrat.
Välkommen med Din ansökan! Ansvarig för rekryteringen är Lisa Dennis på Kompetensslussen; telefon nummer 08- 643 34 00.

Publiceringsdatum
2008-07-09

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-08-31
Ange följande referens när du ansöker: 639
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@kompetensslussen.se
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Lisa Dennis, 08-6433400

Företag
Banctec AB

Adress
Banctec AB
Årstaängsvägen 1A
10074 STOCKHOLM

Jobbnummer
267868

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Banctec AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Banctec AB: