Malmö stads Kontaktcenter söker Kommunvägledare
Malmö kommun / Kundservicejobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Malmö kommun i Malmö Ref: 20212483
Publiceringsdatum2021-09-22Dina arbetsuppgifterKontaktcenter är vägen in till Malmö stad för medborgaren för att enklare och snabbare få svar på sina frågor. Vårt uppdrag är att optimera tillgänglighet, service och bemötande samt stärka medborgarens möjlighet till likvärdig service. Verksamheten består idag av drygt 40 kommunvägledare som möter medborgaren via telefon, epost, chatt, sociala medier eller i ett fysiskt möte på Rosengård och Stadshuset.
Vi söker nu ytterligare tre tillsvidareanställda kommunvägledare och fyra visstidsanställda kommunvägledare.
Kommunvägledarens arbetsuppgifter innefattar att ge information och vägledning till Malmöbon. Som kommunvägledare söker du efter medborgarens svar i vårt ärendehanteringssystem.
Kontaktcenter är tillgängliga vardagar 8-17 och arbetsuppgifterna är schemalagda och innebär daglig kontakt med medborgaren främst via telefon och digitala medier, men även via fysiska möten på olika platser i Malmö Stad. Vi hjälper medborgaren genom att ge information och vägleda till självservice, vi tar emot synpunkter och felanmälan, hantering görs utifrån överenskomna rutiner med förvaltningarna. Kommunvägledaren använder många olika digitala system och tjänster och behöver förhålla sig till medier och information på ett kritiskt ansvarsfullt sätt.
KvalifikationerVi söker dig som har förmåga att snabbt ta till dig information, lära dig nya uppgifter och arbetssätt. Förmågor och egenskaper som är högt värderade är att ha kundfokus, kunna kommunicera med andra, vara resultatinriktad, ha god samarbetsförmåga och vara relationsbyggande. För att lyckas och trivas i ditt uppdrag är det viktigt att du kontinuerligt provar nya idéer och arbetssätt.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Följande kvalifikationer är ett krav för tjänsten:
Minst 60 högskolepoäng eller avslutad YH/KY utbildning inom: service, administration eller kommunikation eller annan dokumenterad utbildning som arbetsgivaren bedömer är likvärdig.
Två års arbetslivserfarenhet av liknande verksamhet där du har arbetat med service och kundbemötande som t.ex kontakt och informationscenter, resebyrå, hotell, restaurang eller turism.
Erfarenhet av digitala arbetssätt och erfarenhet av att använda flera olika digitala verktyg (tex ärendehanteringssystem, sociala medier, chatt) i arbetet samt informationssökning.
Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.
Grundläggande kunskaper i engelska i både tal och skrift.
Följande kvalifikationer är ett meriterande för tjänsten:
Högskolexamen, till exempel service management.
Tidigare kontaktcentererfarenhet.
Om arbetsplatsen
Kommuntjänster har drygt 500 anställda inom sju olika verksamhetsområden. Uppdraget är att tillhandahålla kvalitativa, hållbara och kostnadseffektiva tjänster till Malmö stads förvaltningar och till Malmöborna. Kommuntjänster erbjuder likvärdig service för alla, hög tillgänglighet och professionellt bemötande.
Serviceförvaltningen är uppdelad i fem avdelningar och erbjuder allt från färdtjänst till IT och att svara medborgarna i Malmö stads kontaktcenter. Vi underhåller gator, parker, grönytor och stränder, förvaltar Malmö stads alla byggnader och ser till att våra skolelever får bra och näringsrik mat. Tillsammans är vi en smart servicepartner till staden.
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform: 3 tjänster avser tillsvidareanställningar, 4 tjänster avser allmänn visstidsanställning 6 mån
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 7 st
Tillträde: 29 november eller 7 februari
Övrig informationI denna rekrytering ersätts det personliga brevet av urvalsfrågor för att alla kandidater ska bli bedömda likvärdigt. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss kontakt med media-säljare, rekryteringssajter och liknande.
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansök nedan. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta ovan nämnda kontaktpersoner.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-10-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagMalmö kommun
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Malmö kommun (org.nr 212000-1124),
https://malmo.se/ Arbetsplats Malmö stad
Jobbnummer 5986833
Observera att sista ansökningsdag har passerat.