LSS-handläggare till Uppdragsavdelningen

Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen / Administratörsjobb / Varberg
2018-09-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "LSS-handläggare till Uppdragsavdelningen" (publicerad 2021-04-09) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Varberg, Falkenberg, Kungsbacka, Halmstad, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen i Varberg

Varbergs kommun har en vision: år 2025 ska vi vara Västkustens kreativa mittpunkt. På vägen dit ska mycket hända. Var du än bor i Varberg finns havet, bokskogen, landsbygden, staden och kulturen inom räckhåll. Varberg har en fin stadskärna, goda kommunikationer och en intressant historia. Varbergs kommun har drygt 62 000 invånare och en stadig befolkningstillväxt. Kommunen står inför flera spännande satsningar där bostäder, kommunikation och fritidsaktiviteter är i fokus. I dag är cirka 4 500 anställda och nu behöver vi fler medarbetare för att kunna förverkliga visionens verksamhetsidé. Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar.

Socialförvaltningen erbjuder ett självständigt och omväxlande arbete inom vård och omsorg där du kan arbeta på varierande tider.

Arbetar du med vård och omsorg i Varbergs kommun så är du i en organisation där vi sätter människors behov av hjälp i centrum. Det handlar också om att bemöta alla med respekt. Kvalitet inom socialt arbete betyder att vi levererar omsorg och service som motsvarar den enskildes behov. Vi arbetar utifrån ett rehabiliterande synsätt där vi i alla led fokuserar på de resurser och den vitalitet som finns hos varje människa.




Publiceringsdatum
2018-09-03

Arbetsuppgifter
Uppdragsavdelningen söker en handläggare som ska arbeta med utredning och uppföljning av insatser enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och bistånd enligt socialtjänstlagen (SoL). Arbetet som handläggare hos oss innebär att du ska utreda behov och fatta beslut om insatser för personer med olika funktionsnedsättningar. Arbetet innefattar utredning och uppföljning av insatser enligt LSS och SoL för barn och vuxna.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen, examen från högskolans sociala omsorgsprogram eller motsvarande. Erfarenhet av att arbeta med myndighetsutövning för personer med funktionsnedsättning, datavana samt kunskaper i verksamhetssystemet procapita är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, i vilken god samarbetsförmåga och förmåga till struktur i arbetet är viktiga inslag.

Körkort krävs.
Erfarenhet av arbete med myndighetsutövning krävs och kännedom om målgruppen är meriterande.


ÖVRIGT
Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.

Varbergs kommun är sedan 2015 en rökfri arbetsplats.

Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i o undanber oss därför kontakt med annonsörer o bemanningsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast. .

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning tillämpas, ange gärna löneanspråk.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-17
Ange följande referens när du ansöker: A809843
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Kärrengård

Företag
Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen

Adress
Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen
Engelbrektsgatan 15
43280 VARBERG

Kontorsadress
43280

Jobbnummer
4325027

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen: