LSS-handläggare

Salems kommun, Myndighetsenheten / Administratörsjobb / Salem
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Salem, Botkyrka, Ekerö, Södertälje, Huddinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Salems kommun, Myndighetsenheten i Salem

Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 16 000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.

Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.

Myndighetsenheten är organiserat under Socialförvaltningen. Myndighetsenheten består av en verksamhetschef, sju biståndshandläggare och en avgiftshandläggare. Biståndshandläggarna är indelade i två team. Team funktionshinder består av 3 biståndshandläggare som utreder och fattar beslut om SoL och LSS insatser för barn och vuxna. Team äldre består av fyra biståndshandläggare och de utreder och fattar beslut enligt SoL och då för personer främst över 65 år. Vi söker nu en ny medarbetare till enheten som kan bidra med sin kunskaper och erfarenheter.

Publiceringsdatum
2014-08-05

Arbetsuppgifter
Tjänsten innebär att du tar emot ansökan, utreder, fattar beslut samt följer upp ärenden. Du kommer fatta beslut inom både Socialtjänstlagen och Lagen om Stöd och service till vissa funktionshindrade. Du kommer främst att handlägga ärenden med socialpsykiatrisk inriktning.
Du kommer ha ett nära samarbete med andra verksamheter både inom och utom kommunen.

Kvalifikationer
Du ska ha högskoleutbildning, socionom eller likvärdig.
Du som söker denna tjänst ska ha erfarenhet av att arbeta som biståndshandläggare utifrån både Socialtjänstlagen och Lagen om Stöd och Service till vissa funktionshindrade.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. I Salems kommun har vi flextid. Normalarbetstiden är måndagar 8:00-18:30 tisdag, onsdag och torsdag 8:00-16:30 och fredagar 8:00-14:30. Tillsvidareanställning, tillträde: 2014-10-20 Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön Månadslön
FÖRMÅNER
I Salems kommun har anställda friskvårdstimme samt friskvårdspeng.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-08-26
Ange följande referens när du ansöker: A412314
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jenny Andersson, Verksamhetschef Myndighetsenheten 08-53259499 jenny.andersson@salem.se

Företag
Salems kommun, Myndighetsenheten

Adress
Salems kommun, Myndighetsenheten
Säby Torg 16
14480 Rönninge

Kontorsadress
Säby Torg 16 Rönninge

Jobbnummer
1953523

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Salems kommun, Myndighetsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Salems kommun, Myndighetsenheten: