LSS handläggare
Solna Stad / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Solna Stad i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Vaxholm eller i
hela Sverige LSS handläggare
Avdelningen för myndighetsutövning i Solna
Omvårdnadsförvaltningen
I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom. Omvårdnadsförvaltningen ansvarar för omsorg om personer med funktionsnedsättning samt äldreomsorgen . Verksamheten drivs genom privata entreprenörer eller i Solna stads regi och vår uppgift är att hjälpa människor till ett tryggt, självständigt och värdigt liv.
LSS handläggare
Avdelningen för myndighetsutövning söker nu en LSS handläggare då vår medarbetare har gått till nya utmaningar.
Vi söker dig som är engagerad och som vill arbeta med myndighetsutövning/LSS och som har erfarenhet. Hos oss arbetar vi fördelat barn och vuxenhandläggning men är en enhet med fokus på samverkan. På omvårdnadsförvaltningen arbetar vi kontinuerligt med olika utvecklingsfrågor i nära samverkan med avdelningen för kvalitétsutveckling och driver verksamheten framåt.
Vi erbjuder dig en trevlig arbetsplats med positiva och professionella medarbetare i olika åldrar. Du kommer få ett introduktionsschema och därefter en mentor för att du ska känna dig trygg i din arbetsroll. Våra lokaler finns i Solna stadshus, centralt beläget och nära allmänna kommunikationsmedel.
Beskrivning av arbetet
Ditt uppdrag som LSS handläggare är att med brukaren i fokus, informera, vägleda, ta emot anmälan/ansökan, utreda, göra individuella behovsbedömningar och fatta beslut om insatser enligt LSS.
Som LSS-handläggare ansvarar du för vuxna åldern 18 år och äldre och arbetar främst utifrån LSS-lagstiftningen. Du kommer att ha dubbeldelegation och ska även utreda, bedöma och fatta beslut enligt Socialtjänstlagen vid behov. Som LSS-handläggare har du dagligen kontakt med brukare, anhöriga, företrädare och med andra enheter i kommunen samt myndigheter.
Det är viktigt att du gillar utvecklingsarbetet då vi ständigt arbetar med avdelningens utveckling. Vi arbetar enligt IBIC (individens behov i centrum) som utredningsmetodik och lägger stor vikt vid rättssäkerhet samt på uppföljning.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har socionomexamen med inriktning mot äldre- och funktionshindrade eller annan lämplig högskoleutbildning. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta som LSS handläggare/biståndshandläggare. Har du erfarenhet från annan myndighetsutövning och från omsorg ser vi det som en merit. Du ska vara kunnig i lagstiftning och dess förarbete samt de regelverk som styr vårt arbete. Ha god utredningsmetodik och dokumentationsvana. Din kunskap i svenska språket måste vara god, både med att förstå och kunna uttrycka dig i tal och skrift. Procapita, Life Care är våra verksamhetssystem och det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i dessa.
Rollen som LSS handläggare kräver att du är serviceinriktad, flexibel och noggrann samtidigt som du ger ett bra bemötande. Att ta välgrundade beslut och hålla en hög rättssäkerheter är viktigt. Du ska vara tydlig i din kommunikation, kunna säkerställa att budskap når fram och att du blir förstådd. Det är viktigt att du är självgående och tar ansvar för dina arbetsuppgifter och kan strukturera arbetet, samtidigt som du ska kunna samarbeta med kolleger, anhöriga och med andra professioner. Som person behöver du vara trygg och stabil och kunna anpassa dig till olika situationer när det behövs. Du ska vara lojal mot de beslut som fattas och ha en helhetssyn på den enskilda individen och för verksamheten. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och värderar livs- och yrkeserfarenhet högt.
Anställningens omfattning
Tillträde efter överenskommelse dock senast 1 juni 2019 med ev provanställning 6 måander.
Publiceringsdatum2019-02-28Så ansöker duVälkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast 2019-03-17
Intervjuer kommer att ske fortlöpande under rekryteringsprocessen och vi kommer även att genomföra arbetstest.
ErsättningMånadslön med individuell lönesättning
Förmåner
Flextid, friskvårdsbidrag, tillgång till gym finns
Kontaktperson för detta jobbWon Lovén-Bergman chef för myndighetsutövning LSS tel. 08-746 10 00
Sandra Schytzer LSS samordnare tel. 08-746 10 00
I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.
Omvårdnadsförvaltningen ansvarar för äldreomsorgen samt omsorg om personer med funktionsnedsättning. Verksamheten drivs genom privata entreprenörer eller i Solna stads regi och vår uppgift är att hjälpa människor till ett tryggt, självständigt och värdigt liv.
Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSolna Stad
AdressSolna Stad
Stadshusgången 2
17186 Solna
KontorsadressStadshusgången 2
Jobbnummer 4640390
Observera att sista ansökningsdag har passerat.