LSS Handläggare

Trelleborgs kommun, Socialförvaltningen, Avdelning LSS / Administratörsjobb / Trelleborg
2021-03-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "LSS Handläggare" (publicerad 2021-08-20) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Trelleborg, Vellinge, Svedala, Skurup, Malmö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trelleborgs kommun, Socialförvaltningen, Avdelning LSS i Trelleborg

Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.



Arbetsplatsen
Välkommen att arbeta som handläggare på Myndighetsenheten LSS som ingår i avdelningen LSS på Socialförvaltningen.

Vi söker nu dig som vill arbeta som handläggare på Myndighetsenheten LSS. Vi ansvarar för att utreda och besluta om sökandes behov av insatser inom LSS samt följa upp dessa. Du välkomnas av engagerade kollegor med stor arbetsglädje bestående av 1:e handläggare samt 4 LSS-handläggare med bred kompetens, som lägger stor vikt vid att tillsammans driva förändringsarbete i utredningsprocesser.

Vi är i startgropen för att gå in i Life Care Procapita och IBIC. Vi tycker det är viktigt att tillsammans bidra till att skapa en god arbetsmiljö, där vi både som grupp och individ ges möjlighet att växa i vår yrkesroll. I vårt arbete strävar vi efter ett helhetsperspektiv.

Kommunikationsmöjligheterna till arbetsplatsen är goda. Arbetsplatsen ligger cirka fem minuters gångväg från buss- och tågstationen i Trelleborg. Arbetsgivaren erbjuder såväl friskvårdsförmån som möjlighet att semesterväxla (byte av semesterdagstillägg mot extra semesterdagar).

Publiceringsdatum
2021-03-19

Dina arbetsuppgifter
På Myndighetsenheten LSS ansvarar du självständigt för ärenden under hela processen. Arbetsuppgifterna består främst av att utreda, bedöma, besluta om insatser samt uppföljning i enlighet med gällande lagstiftning.

Arbetet utgår från ett helhetsperspektiv kring den enskilde och dennes behov i centrum. Du kan som handläggare inom LSS komma att möta den sökandes såväl i dennes bostad, besök på förvaltningen som vid möte på sjukhus.

Arbetet innebär breda kontakter såväl internt som externt. Ett gott, värdigt och respektfullt bemötande är viktigt i alla kontakter som vi utför.

Kvalifikationer
För att vara aktuell som tjänsten som LSS handläggare krävs Socionomexamen eller Juristexamen samt relevant yrkeserfarenhet; utredningsarbete och myndighetsutövning inom området. Vidare krävs mycket goda kunskaper gällande lagstiftning och rättspraxis inom området. Du har även en god datorvana och en mycket väl utvecklad språklig förmåga, i svenska språket, i tal och skrift.

Körkort för manuellväxlad bil är ett krav.

Meriterande yrkeserfarenhet är:

- Myndighetsutredning för personlig assistans
- Verksamhetssystemet Procapita Life Care
- Arbetssättet IBIC
- Särskilt meriterande är goda erfarenheter av att implementera Procapita Life Care samt IBIC

Vi söker dig som vill möta människor, har en positiv människosyn, god samarbetsförmåga och en stark egen drivkraft. För att trivas och lyckas i rollen som LSS handläggare, behöver du ha en väl utvecklad social förmåga, lyhördhet och ett intresse för att skapa bra möten. Ett värdigt och respektfullt bemötande är viktigt i arbetet hos oss. Du har en god förmåga att prioritera, hålla tidsplaner och vara noggrann, samtidigt är du flexibel då det behövs. Du är ansvarsfull, van vid att arbeta självständigt och kan samarbete lösningsfokuserat tillsammans med interna och externa kontakter.

Förutom den formella kompetensen kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet.

Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.

Arbetstid och varaktighet
Heltid / tillsvidare

Tillträde
Efter överenskommelse.

Kontaktperson för detta jobb
Maria Lovén Gärling, Enhetschef LSS, telefon 0410-73 43 83

Fackliga kontakter

Sista ansökningsdag
2021-04-11 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post. Arbetsgivaren kommer fortlöpande under ansökningstiden att kalla till intervju och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista dag för ansökan.

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande

Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadsavlönad

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-04-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Trelleborgs kommun, Socialförvaltningen, Avdelning LSS

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/87".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Trelleborgs kommun (org.nr 212000-1199)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Trelleborgs kommun, Socialförvaltningen, Avdelning LSS

Jobbnummer
5641958

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trelleborgs kommun, Socialförvaltningen, Avdelning LSS

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trelleborgs kommun, Socialförvaltningen, Avdelning LSS: