Lösningsarkitekt inom Contact Center till Tieto
Tieto / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tieto i Stockholm,
Örebro eller i
hela Sverige Tieto
Presentation
Tieto arbetar ständigt med att förbättra och utveckla sitt erbjudande och söker nu en person som vill ta ansvar för arbetet rörande Contact Center-lösningar hos deras kunder. Arbetet innebär framför allt att ansvara för den tekniska implementation av nya kommunikationslösningar och projektarbete med en del kundkontakt.
Vill du jobba med utvecklingen av norra Europas största Contact center-lösningar och spela en nyckelroll i ett team på 18 personer? Sök då redan idag, tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Publiceringsdatum2012-03-23Dina arbetsuppgifterSom lösningsarkitekt kommer du att arbeta med att specificera och implementera avancerade tekniska lösningar för Contact Center. Dessa lösningar är baserade på teknologi från ledande produktleverantörer som t.ex. Genesys®. Arbetet innebär att även integrera befintliga system som t.ex. CRM-system till Contact Center lösningen. Det är du som ser till att gränssnitten fungerar som de ska i samband med implementering och det är även du som kommer att vara teknisk kontaktperson för kunderna vilket innebär att viss support kan förekomma. Den här tjänsten är ny och unik inom avdelningen, så du kommer att få ett stort ansvar med många perspektiv.
Utbildning/erfarenhet
Till den här tjänsten söker vi dig med;
• goda kunskaper i Contact Center-teknologi, VoIP, SIP och IP-nätverk
• goda kunskaper i server operativsystem som Microsoft eller Linux
• kunskaper i VMWare är till fördel
• kunskaper i en Contact Center produkt från t.ex. Genesys är till fördel
• grundläggande kunskaper i Oracle och/eller SQL-databasadministration
Som person är du problemlösande, kommunikativ och har ett högt kvalitetstänk. Eftersom du är själv i positionen i Stockholm, som dessutom är ny i organisationen, är det viktigt att du har ett eget driv och är självgående i arbetet. Förutom den gruppering du ingår i får du support av ett internationellt team inom Tieto, samt möjlighet till utbildning/fortbildning inom området. Du kommer att få ett unikt tillfälle att forma rollen själv till stora delar och det i sin tur innebär att du måste ha ett intresse även för övriga delar av Tietos verksamhet för att sedan kunna vara med och ta fram nya lösningar åt kunderna.
För tjänsten krävs att du är flytande i svenska och engelska, både i tal och i skrift.
Företagsbeskrivning
Tieto är ett IT-tjänsteföretag som erbjuder IT-, FoU- och konsulttjänster. Med cirka 18 000 anställda är Tieto ett av de ledande IT-tjänsteföretagen i norra Europa och världsledande inom vissa segment. Vi specialiserar oss inom de områden där vi har djupast kunskap om våra kunders verksamheter och behov. Våra konkurrensfördelar bygger på ett starkt kundfokus och vårt nordiska ursprung.
Tieto is the leading IT service company in Northern Europe providing IT and product engineering services. Our highly specialized IT solutions and services complemented by a strong technology platform create tangible business benefits for our local and global customers. As a trusted transformation partner, we are close to our customers and understand their unique needs. With about 18 000 experts, we aim to become a leading service integrator creating the best service experience in IT.
Företagets hemsida
www.tieto.seSluttext
Varmt välkommen med din ansökan! Om du har frågor om tjänsten går det bra att kontakta Marie Tham, ansvarig rekryteringskonsult på Poolia IT, på nummer 08-555 651 33.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-04-20
Ange följande referens när du ansöker: 31355
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFöretagTieto
AdressTieto
Jobbnummer 1195311
Observera att sista ansökningsdag har passerat.