Loomis söker en personalplanerare!

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige

Är du kommunikativ och har en analytisk förmåga? Är du strukturerad och noggrann? Då kan vi ha tjänsten för dig.

Loomis Sverige AB är marknadsledande inom värdehantering i Sverige. Basen i vår verksamhet är att på ett tryggt, säkert, pålitligt och effektivt sätt hantera kontanter och värdeföremål som finns i samhället. Vi är 1200 medarbetare och finns på 13 orter runt om i landet. Koncernen Loomis AB är ett internationellt företag med huvudkontor i Stockholm och ca 400 platskontor i Europa, USA och Sydamerika, med en omsättning på omkring 17 miljarder SEK och drygt 22 000 medarbetare.

Hur ser din arbetsdag ut?

I din roll kommer du att ansvara för personalplaneringen, mer specifikt innebär detta att du ska tillse att samtliga arbetspass har planerad personal samt att korrekta scheman går ut till personal enligt tidsplan. Du ska som planerare hålla nere övertiden samt aktivt sträva efter kostnadseffektivitet. Du kommer att vara delaktig i rekrytering, tillse att utbildningar genomförs och du ansvarar för semesterplaneringen. Du kommer att arbeta nära produktionsledare och rapporterar till platschef.

Vem trivs här?

Som person är du kommunikativ och bidrar till positiv stämning på arbetsplatsen. Du är analytisk och strukturerad i ditt arbetssätt. Du är logisk och systematisk, vilket innebär att du ligger steget före och kan analysera komplexa frågor samt skapa struktur. Vidare är du lösningsorienterad där du har god förmåga att självständigt kunna fatta ett beslut och utifrån det agera. I och med nära samarbete med produktionsledare och övriga medarbetare så ser vi att du är lyhörd som person. I rollen som planerare är det periodvis hög arbetsbelastning, vilket gör att du ska vara stresstålig och kunna lösa problem under press.

Publiceringsdatum
2017-04-11

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har arbetat med personalplanering på något sätt innan och gärna inom logistik eller industri. Minst godkänd gymnasieutbildning samt god administrativ förmåga och goda datorkunskaper i Office. Du ska vara flytande i svenska både tal och skrift samt goda kunskaper i engelska både i tal och skrift.

Ort: Jönköping
Varaktighet: Tjänsten är på heltid.

Om ansökan

Detta är en rekrytering, vilket innebär att du blir anställd direkt hos kund. Det är en tillsvidare tjänst på heltid med start omgående. Är du intresserad av tjänsten? Då är du välkommen att ansöka. Urval kommer att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatumet löpt ut.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Emma Heed 0736-847362 eller mail emma.heed@adecco.se.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Heed

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Storgatan 28
55321 JÖNKÖPING

Kontorsadress
Östra Storgatan 28

Jobbnummer
3433714

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: