Lönesupport till Hogia Redovisning & Revision
Hogia Redovisning & Revision AB / Ekonomiassistentjobb / Stenungsund
2018-12-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lönesupport till Hogia Redovisning & Revision" (publicerad 2019-02-22) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stenungsund,
Orust,
Lilla Edet,
Tjörn,
Kungälv eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hogia Redovisning & Revision AB i Stenungsund,
Göteborg,
Skara eller i
hela Sverige Hogia Redovisning & Revision AB, ett bolag inom Hogia-gruppen, är en leverantör av programvaror och tjänster till byråer och shared service centers som vill erbjuda det bästa till sina kunder.
Vi har i över 20 år varit en av de ledande programleverantörerna på byråmarknaden och erbjuder kompletta lösningar, anpassade för byråer, inom ekonomi, redovisning, revision, skatt, lön och HR. Utvecklingen av programmen sker i nära samarbete med såväl Hogias kunder som branschorganisationer. Hogia Redovisning & Revision ligger i framkant när det gäller nytänkande, flexibilitet och anpassningar till förändringar i lagar, rekommendationer och regelverk.
Har du god kunskap inom löneprocesser och vill bli en del av ett härligt gäng på vårt trevliga kontor vid havet? Då kan detta vara tjänsten för dig!
Om tjänsten
I vårt supportteam är vi fem personer som arbetar med att hjälpa våra kunder med frågor de har som är kopplade till våra personal- och lönesystem. Nu söker vi dig som vill jobba tillsammans med oss och bli en del av vårt team. I rollen som supportmedarbetare är du delaktig i supportarbetet och arbetar dagligen med att via telefon, e-post och webbuppkopplingar hjälpa våra kunder på bästa sätt. Våra kunder har ofta komplexa systemlösningar och är experter på sitt område. De vänder sig till oss i första hand med kvalificerade frågor som kräver djup systemkunskap. De förväntar sig svar som är välgrundade och precisa vilket innebär att vi i vår tur måste ha kompetent och professionell support för att kunna möta kundernas krav och erbjuda den hjälp och stöd de behöver.
En vanlig dag på jobbet hanterar var och en av oss en handfull ärenden, flera kräver noggrann efterforskning och analys innan vi kan återkomma med svar. I arbetet använder vi varandra som bollplank och drar dessutom nytta av den breda kompetens som finns inom koncernen. Vår service är en avgörande del i våra kunders upplevelse av Hogia som systemleverantör. Det ger oss möjligheten att göra skillnad, varje dag. Det är en av många anledningar till att vi tycker så mycket om vårt arbete.
Är du vår nya kollega?
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med hela löneprocessen, gärna på en lönebyrå. Du är trygg, lyhörd och har en positiv inställning. Då många av våra kunders frågor är kopplade till teknik, behöver du ha en teknisk nyfikenhet och en vilja att förstå bakomliggande processer i våra system. Våra kunder kontaktar oss både via telefon och e-post och det är därför viktigt att du har förmåga att anpassa din kommunikation efter kunden och uttrycker dig väl på svenska, både i tal och skrift. Hogia är en organisation i ständig utveckling så har du lätt för att anpassa dig till förändringar och gillar en prestigelös miljö så kommer du att trivas. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med Hogias produkter.
Vill du veta mer om den här tjänsten, och stämma av om det skulle kunna vara rätt steg för dig, eller helt enkelt vill veta mer om hur det är att arbeta på Hogia, så tveka inte att höra av dig.
Att arbeta hos oss
Vi jobbar långsiktigt, när vi utvecklar produkter såväl som i relation till våra medarbetare och kunder. Vi tror att vi presterar bäst när vi är raka och tydliga i vår kommunikation och våra ansvarsområden, att vi vågar ta för oss men även att be om hjälp. Vi arbetar systematiskt med utbildning, uppföljning och coachning och lär av varandra i en prestigelös miljö. Vi hjälps åt helt enkelt. Så har vi gjort sedan starten för 38 år sedan. Idag är vi 650 medarbetare och ska bli 700 till år 2020. Vill du vara med på vår spännande resa? Välkommen in med din ansökan!
P.S. Vi tycker om att ha roligt på jobbet och många av oss hämtar energi och inspiration från olika lunchaktiviteter. För att kunna göra ett bra jobb behövs balans mellan jobb och fritid och friskvårdsaktiviteter som man trivs med. Hos oss finns möjlighet att träna bl.a. Yoga, inomhus- och utomhusträning, löprundor m.m. Vi har även en egen kör, "Hogia In Voice" och en konstförening. Följ oss gärna i sociala medier för att få en inblick i vår vardag.
Om Hogia-gruppen
Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre bokföringsprogram för enmansföretaget till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 27 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på
www.hogia.se.Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2018-12-14ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-14
Ange följande referens när du ansöker: 2018/137
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHogia Redovisning & Revision AB
AdressHogia Redovisning & Revision AB
Hakenäs 101
44447 Stenungsund
KontorsadressHakenäs 101
Jobbnummer 4510506
Observera att sista ansökningsdag har passerat.