Lönespecialist till välkänt företag!

Novare Interim & Recruitment AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Novare Interim & Recruitment AB i Stockholm, Danderyd, Upplands Väsby, Södertälje, Uppsala eller i hela Sverige

https://novare.se/interim-and-recruitment/

Är du en trygg och driven Lönespecialist med ett brinnande intresse för lön och effektivisering? Trivs du i händelserika miljöer där du både hanterar hela löneprocessen och driver förändringsprojekt? Står du redo för din nästa spännande utmaning? Vi söker nu en senior Lönespecialist till välkänt företag inom transportbranschen!


Om rollen

Som Lönespecialist har du en central roll med ansvar för att säkerställa en kvalitativ lönehantering och ansvara för hela kedjan. Detta innebär både att driva det löpande lönearbetet men även att aktivt och självständigt delta i projek med fokus på utveckling och effektivisering. Det senare handlar både om att optimera och utmana befintliga arbetsprocessen i ett utvecklande syfte.

I rollen ansvarar du för:

• Löneadministration
• Hantering och kontroll av löner, reseräkningar, tidrapporter
• Samverkan med Planeringsavdelning/HR
• Delta vid fackliga förhandlingar vid behov
• Hantering, administration samt utföra kontroll av kollektiv- samt tjänstemannalöner
• Aktivt driva onboarding process av nyanställda utifrån ett administrativt perspektiv
• Arbetsgivarintyg och offboarding process
• Pension & försäkringar
• Rapportering av statistik
• Daglig support till chefer och anställda via telefon och mail
• Aktivt medverka i projekt inom lönehantering.

Uppdraget är en del av Novare Interim & Recruitments personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Novare Interim & Recruitment och arbeta som konsult hos kund.


Vem söker vi?

Vi söker en driven, trygg, initiativtagande och professionell Lönespecialist med förmåga att självständigt hantera administrativa flöden men även medverka till förbättring och effektivisering av löneprocessen. Vi ser som krav att du har:

• Minst 5 års erfarenhet av självständigt och brett lönearbete för ett större antal anställda i en större organisation
• Genomförd utbildning inom lön
• Vana att tyda och tillämpa kollektivavtal
• Goda kunskaper i Excel- och övriga Office-paketet

Vi ser det som starkt meriterande om du har:

• Kompetens och tidigare erfarenhet av Agda och Visma
• Arbetat med process-/lönekartläggning

För att lyckas och trivas i rollen är du strukturerad, utvecklingsorienterad, självgående, flexibel och har en förmåga att analysera och finna effektiva lösningar på problem. Naturligtvis har du även en god kommunikativ förmåga där du utrycker dig på ett pedagogiskt sätt i din kontakt med organisationen. En hög servicenivå och tillgänglighet är något som kommer naturligt för dig.


Övrig information

Start: Omgående enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, 6 månader
Placering: Stockholm

Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan, notera att vi ej tar emot ansökningar via mail utifrån GDPR. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Publiceringsdatum
2020-06-10

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-06-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Novare Interim & Recruitment AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Novare Interim & Recruitment AB (org.nr 556633-8017), http://https://novare.se/interim-and-recruitment/

Arbetsplats
Novare Interim & Recruitment

Jobbnummer
5259475

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Novare Interim & Recruitment AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Novare Interim & Recruitment AB: