Lönekonsult till Göteborg
Statens Servicecenter / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Göteborg,
Kungälv,
Kungsbacka,
Alingsås,
Borås eller i
hela Sverige Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.
Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.
Denna tjänst ligger under avdelningen för lönerelaterade tjänster och på enheten för lönetjänster Göteborg. I dagsläget arbetar 15 medarbetare på enheten som präglas av en gemenskap i arbetet där du tillsammans med dina kollegor planerar, genomför och utvecklar ert arbete.
Vi utökar och söker nu efter en lönekonsult till enheten.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som lönekonsult arbetar du med löneadministration och hantering av frågor från kund, besvarande av ärenden från arbetstagare och chefer i frågor rörande lagar, avtal och författningar.
Du kommer att ha kontakt med chefer, medarbetare och personalfunktioner hos kundmyndigheterna samt andra myndigheter och externa parter. Du kommer exempelvis att hantera runt 500-1000 löner per månad.
Publiceringsdatum2021-02-17KvalifikationerVi söker dig som har:
• Yrkeshögskoleexamen som lönespecialist eller minst två års arbetslivserfarenhet inom löneområdet
Vidare ska du ha följande förmågor:
• Att skapa struktur i ditt arbete
• Att säkerställa kvalitet och leverans
• Att kommunicera väl på svenska i tal och skrift
• Att ge god service
• Att engagera och driva arbetet framåt
• Att självständigt ta ansvar för dina arbetsuppgifter
• Att ha förmåga att kunna samarbeta och bidra positivt till arbetsgruppens arbetsklimat
Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete med löneadministration inom offentlig förvaltning
• Arbetat med lönesystemet Primula
• Erfarenhet och tillämpning av lagar och avtal inom staten
Övrig informationAnställningen är 100 % och tillsvidare. Startdatum enligt överenskommelse. Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning.
Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 3 mars 2021. I ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-03-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStatens Servicecenter
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Statens Servicecenter (org.nr 202100-6453),
http://www.statenssc.se Jobbnummer 5579927
Observera att sista ansökningsdag har passerat.