Lönekonsult

Svedala kommun / Administratörsjobb / Svedala
2024-06-05


Visa alla administratörsjobb i Svedala, Staffanstorp, Vellinge, Trelleborg, Skurup eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svedala kommun i Svedala

Svedala kommun ligger mitt i Öresundsregionen med både Malmö, Lund och Köpenhamn inom nära räckhåll och med tågstationen ett stenkast från kommunhuset. Med höga ambitioner och verksamheter i framkant verkar kommunen för visionen - en attraktiv kommun med möjligheter för hela livet. Svedala är en omtyckt familjekommun dit många vill flytta. Vi verkar för attraktiva och hälsofrämjande arbetsplatser i syfte att erbjuda verksamheter av högsta kvalitet. Nu söker vi en kollega som vill arbeta i team och med breda ansvarsområden där vi skattar service och tillgänglighet högt.

Uppdrag
HR-enheten ansvarar för en personal- och lönepolitik som bidrar till en god service till kommunens 23 500 kommuninvånare och ett hållbart arbetsliv för 1650 medarbetande. På enheten arbetar elva engagerade medarbetare som utgörs av lönekonsulter, lönecontroller och HR-partners. Tillsammans stödjer vi 85 chefer såväl operativt som strategiskt via gemensamma, tydliga och transparanta HR- och löneprocesser.

I uppdraget som lönekonsult ingår att arbeta med hela löneprocessen och att utföra löpande arbetsuppgifter som t ex lön- och anställningsadministration, arvodehantering, avtalstolkning, LAS-hantering, lön- och skatteberäkningar/kontroller, intyg, intern och extern statistikrapportering. I uppdraget ingår även att vara ansvarig för ett eller flera övergripande områden som t ex systemförvaltning, pensioner eller HR-administration kopplat till arbetsmiljö, jubileumsmiddagar och introduktionsdagar.

Som verksamhetens närmsta expert inom ditt område arbetar du utifrån ett konsultativt förhållningssätt där du ger råd och stöd till chefer utifrån gällande lagar och avtal samt kommunens styrdokument inom löneområdet. Du har även daglig kontakt med våra medarbetare och svarar på frågor som rör deras anställning och löneutbetalningar.

Tillsammans arbetar du och dina kollegor löpande med utveckling- och förvaltning av kommunens HR-system, processer och löneadministration. Genom att ständigt förenkla och förbättra för både chefer och medarbetare säkerställs en effektiv, kvalitetssäkrad och likvärdig lönehantering inom hela kommunen. Det mesta arbetet sker i personalsystemet Heroma men även system som t ex Qlick Sense, KIA, Daedalos, Reachme hanteras på enheten.

Kompetens
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med inriktning lön, till exempel YH-utbildning, alternativt att du har arbetslivserfarenhet och kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du kommer med några års erfarenhet av löneadministration, gärna inom offentlig sektor där du har gjort dig bekant med de kommunala kollektivavtalen.

Som person är du strukturerad, noggrann, analytisk och har ett gott siffersinne. Vidare har du mycket god förmåga att bygga och bibehålla förtroendefulla relationer med kollegor, verksamheter och andra samarbetspartners. Här kommer även din flexibla förmåga väl till pass när du levererar smidiga lösningar i en föränderlig vardag. Du värdesätter ett gott samarbete där alla hjälps åt för att teamet ska lyckas samtidigt som du är självgående och tar stort eget ansvar.

Du är en erfaren datoranvändare, har arbetat i olika HR-system och har god vana av att arbeta med Officepaketet. Har du erfarenhet av Heroma är det meriterande. Vidare har du god digital kompetens och systemförståelse. Du trivs med förändring och är redo att ta initiativ till att förbättra både dig själv och enhetens arbetsmetoder. Har du intresse och erfarenhet av att arbeta med effektivisering och kvalitetssäkring genom digitalisering är det meriterande.

Publiceringsdatum
2024-06-05

Arbetstid och varaktighet
Tillsvidaretjänst på heltid. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Individuell lönesättning tillämpas.

Övrigt
Hos oss har du tillgång till förmåner enligt vårt kollektivavtal Allmänna bestämmelser, t ex förmånlig pension och försäkring, extra semesterdagar och föräldrapenningtillägg. Dessutom har du som medarbetare i Svedala kommun tillgång till 2000 kr i friskvårdsersättning, förmånscykel, semesterväxling och löneväxling till pension. Vi tillämpar flextid och distansarbete vilket innebär att du med hänsyn till verksamhetens behov kan växla mellan att arbeta på kontoret, i verksamheten eller hemifrån.

Förmåner som erbjuds kan du läsa om här.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ersättning
Individuell lönesättning tillämpas.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-06-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Svedala kommun (org.nr 212000-1074), https://www.svedala.se/

Kontakt
HR-chef
KIm Nybble
040-626 81 14

Jobbnummer
8729539


Prenumerera på jobb från Svedala kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svedala kommun: