Lönehandläggare (supportfunktion)
Rikspolisstyrelsen / Ekonomiassistentjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Rikspolisstyrelsen i Linköping,
Norrköping,
Örebro,
Jönköping,
Eskilstuna eller i
hela Sverige Rikspolisstyrelsen söker två lönehandläggare (supportfunktion) till Polisens verksamhetsstöd, Polisens administrativa center i Linköping, ref. nr 328/12 (1 tillsvidare anställning, 1 allmän visstidsanställning). Ansökan senast den 29 november 2012.
Rikspolisstyrelsen har ett nationellt samordningsansvar för landets 21 polismyndigheter. Rikspolisstyrelsen består av ett huvudkontor, Polisens verksamhetsstöd, Polishögskolan, Rikskriminalpolisen och Säkerhetspolisen. Riksdagen står inför att fatta beslut om att Rikspolisstyrelsen och polismyndigheterna ska samlas i en myndighet 2015 vilket innebär att nuvarande organisation kommer att förändras.
Polisens verksamhetsstöd genomför och vidareutvecklar tjänster åt Polisen i hela landet på uppdrag av Rikspolisstyrelsens huvudkontor. Vi arbetar enligt beställar-utförarmetoden.
Polisens administrativa center (PAC) är en enhet inom Polisens verksamhetsstöd. PAC är placerat i Linköping och ansvarar för hela Polisens ekonomi- och personaladministration.
Publiceringsdatum2012-11-13Dina arbetsuppgifterArbete i supportfunktion med lönerelaterade frågor.
Som lönehandläggare arbetar du både självständigt och i grupp med att handlägga löner i det personaladministrativa systemet Palasso samt att ge information, service och rådgivning till samtliga medarbetare inom Polisen.
KvalifikationerVi söker dig som har:
• gymnasieutbildning, eller motsvarande kunskaper
• goda kunskaper om och erfarenhet av att handlägga löner
• goda kunskaper och god vana av it-baserat arbete
Meriterande
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av arbete i supportfunktion
• erfarenhet av lönehandläggning inom det statliga avtalsområdet
• erfarenhet av det personaladministrativa systemet Palasso
• erfarenhet eller kännedom om Lean Production
Dina personliga egenskaperArbetsuppgifterna ställer krav på att du har hög integritet och kan hantera känslig information. Dessutom krävs att du är noggrann, kan ta egna initiativ och har en god kommunikations- och samarbetsförmåga.
Mer om anställningen
En av tjänsterna är en tillsvidare anställning, som inleds med 6 månaders provanställning. Den andra tjänsten är en allmän visstidsanställning under perioden 1 januari 2013, till och med 31 december 2013, som ev. kan komma att förlängas.
Läs hela annonsen på
www.polisen.seArbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
En tillsvidare anställning(6 månades provanställning) och en allmän visstidsanställning.
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-11-29
Vi tar endast emot bilagor i pdf- och doc-format. Inga betyg eller intyg.
Ange följande referens när du ansöker: 328/12
Ansökan kan skickas till e-postadress:
ansokningar.rps@polisen.seKontaktEva Dolk, Sektionschef, 010-56 366 55
Sofia Ask, Polisförbundet, 010-563 87 10
Facklig kontaktEbrahim Nikkhah-Dehkordi, SEKO, 010-563 88 58
Carin Sundhage, SACO, 010-563 87 57, 010-563 87 57
Göran Marklund, Fackförbundet ST, 010-563 94 83, 010-563 94 83
FöretagRikspolisstyrelsen
AdressRikspolisstyrelsen
Box 12256
10226 STOCKHOLM
KontorsadressPolhemsgatan 30
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 114 14
E-postadress:
ansokningar.rps@polisen.se Jobbnummer 1390405
Observera att sista ansökningsdag har passerat.