Lönehandläggare med HR-inriktning

Krokoms Kommun / Administratörsjobb / Krokom
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Krokom, Östersund, Åre, Strömsund, Ragunda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Krokoms Kommun i Krokom

Ett jobb med plats för utveckling och växtkraft

Har du erfarenhet av lönehandläggning och ett intresse för HR-frågor? Är du den som kan se helhet, trivs med varierande arbetsuppgifter och drivs av utveckling? Då har vi jobbet för dig!
HR-avdelningen i Krokoms kommun inkluderar HR och lön. Lönegruppen består av fyra lönehandläggare, en systemadministratör samt lönechef. HR-gruppen består av fyra HR-konsulter, en HR-strateg samt HR-chef. Varje månad handlägger vi närmare 2000 löner till våra medarbetare i Krokoms kommun.
En dag som lönehandläggare
Rollen som lönehandläggare med HR-inriktning är delvis ny hos oss, därav finns ett ramverk för tjänsten, slutprodukten vill vi att du med din utvecklingsvilja och kompetens är med och skapar!
Som lönehandläggare hos oss ges du möjlighet att arbeta med bredden inom lönehantering. Du blir en del av HR-avdelningen som stödjer hela organisationen och dess medarbetare inom löne- och HR-frågor.
I tjänsten ingår pensionshandläggning samt andra HR-administrativa arbetsuppgifter, exempelvis företrädesrätt. Du kommer också att tillämpa lagar och avtal för de yrkesgrupper som finns i kommunen.
Vi använder personalsystemet Heroma som bygger på att verksamheterna och de anställda till stor del registrerar själva, med lönehandläggare som stödfunktion och support.
I arbetet ingår kontroll och registrering av underlag samt att ge stöd och service till kommunens förvaltningar. Du kommer även ha kontakt med chefer och administratörer via telefon, mail och möten. Andra kontakter med till exempel myndigheter ingår också. Som lönehandläggare håller vi även i utbildningar i personalsystemet.
I Krokom gör vi just nu en digitaliseringsresa, som vi kallar för "Digiväx". Här har lönefunktionen en viktig roll. Vi kan ta hjälp av digitaliseringen för att förenkla löneprocesserna och på så vis öka vår service ut mot organisationen.
Din kompetens
Vi söker dig som vågar prova nytt, är lösningsorienterad och ser möjligheter. Service ligger naturligt för dig och du är tydlig och trevlig i din kommunikation. Du tror på samverkan med andra, både interna och externa, med fokus på leverans - rätt lön, i rätt tid, till rätt person!
För tjänsten krävs även:
Utbildning inom personal- och löneområdet, exempelvis lönespecialist, HR-administratör eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
Erfarenhet av lönehandläggning.

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av pensions- och HR-frågor. Du är digital och tycker att det är spännande och intressant med nya digitala lösningar. Det är en fördel om du har erfarenhet av personalsystemet Heroma samt arbete med de centrala kollektivavtal som gäller för kommuner.
Du behöver ha en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och med professionell integritet kunna arbeta såväl självständigt som i grupp.
Självklart ställer du upp på och vill vara en del av en kultur som speglar kommunens kärnvärden - välkomnande, modig, nära och pålitlig.
Övrig information
Tillsvidareanställning på heltid (100 %) med tillträde enligt överenskommelse
Sista dag att ansöka är 12 maj 2024
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.
En hälsning från din blivande chef
"Hej! Sanna heter jag och är närmsta chef för löneavdelningen i Krokom.
För mig som chef är det viktigt att se hela arbetslagets kompetens som en tillgång. Vi arbetar tillsammans och stöttar varandra mot uppsatta mål, jag tror på att våra olikheter utvecklar oss!
Jag vet att du kan ditt arbete bäst! Mitt mål är att vara en närvarande chef som skapar förutsättningar och möjligheter för dig att nå din fulla potential.
Tillsammans med ett härligt gäng kollegor välkomna vi dig som vill utvecklas inom löne- och HR-området, trivs med varierade arbetsuppgifter och tycker om att ha roligt på jobbet! Välkommen med din ansökan!"

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-05-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Krokoms kommun (org.nr 212000-2478)
Offerdalsvägen 8 (visa karta)
835 80  KROKOM

Arbetsplats
Krokoms Kommun

Kontakt
HR-konsult
Lotta Näslund
lotta.h.naslund@krokom.se
0640163 68

Jobbnummer
8619627

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Krokoms Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Krokoms Kommun: