Löneassistent
Prevex AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Prevex AB i Göteborg,
Mölndal,
Borås,
Varberg,
Halmstad eller i
hela Sverige PREVEX AB med huvudkontor i Göteborg har sin verksamhet inom Bygg & VVS varuhandeln.
Företaget har förutom agenturer för COMBISAFE även försäljningsrätt för bl a Miller, Hitachi, Dewalt, Senco, Ridgid, KGK, Luna och Fristads.
PREVEX AB inriktning är försäljning, maskinservice samt utbildning inom säkerhet och arbetsmiljöfrämjande produkter och tjänster.
I koncernen finns även ett uthyrning och montageföretag RENTEX AB.
Tillsammans omsätter koncernen ca 180 miljoner och har 61 st medarbetare.
Vi söker nu en flexibel och självgående löneassistent till ett deltidsvikariat ( 60-80%) i ca 18 månader, då vår Isabelle väntar barn, för att tillsammans med dina kolleger sköta driften av vår ekonomiavdelning på vårt huvudkontor i Hisings Backa.
Huvudkontoret fungerar idag som spindel för konceptet i hela Sverige. Som löneassistent blir dina huvudsakliga arbetsuppgifter att ha ett totalansvar för koncernens alla löner, anställdas semesterplanering, avtalsfrågor, kvittohantering mm. Du kommer att jobba i ett ungt team bestående av 7 personer inom den administrativa avdelningen.
Prevex erbjuder arbete i ett expansivt företag i en spännande bransch med trevliga kamratliga och professionella kolleger.
Som löneassistent prioriterar du att vara en engagerad medarbetare i det dagliga arbetet.
Du är bra på att lyssna och kommunicera.
Du är lösningsorienterad och har förmågan att få saker att ske genom att sparka bollen i stället för att beskriva den.
Du är självständig, noggrann, strukturerad och är en öppen personlighet med ett gott humör.
Du kommer att arbeta under vår ekonomichef och i nära kontakt med våra filialer i Sisjön och Malmö.
Arbetsuppgifterna är att:
• hantering, redovisning samt utbetalning av koncernens löner och skatter
• redovisning av företagskort samt kvittohantering
• hantera personalfrågor och dess avtal
• enskilt eller tillsammans med vår ekonomichef effektivisera och strukturera upp arbetsuppgifterna för framtiden
• hjälpa till med konteringar samt förberedelser inför månads & årsbokslut
Yrkesmässiga och personliga kvalifikationer:
• Erfarenhet av lönehantering & bokföring är ett krav
• Gärna erfarenhet inom HR, dock inget krav
• God datorvana, Office paketet & gärna Hogia löneprogram
• Engagerad, lyhörd och dynamisk person
• Egen drivkraft
• Logisk och uthållig
• Ordningsam och strukturerad
• Talar och skriver svenska flytande, läser och förstår engelska
• Gärna rökfri
• B-körkort
Publiceringsdatum2009-05-08KörkortskravB
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Deltid
Vikariat deltid
TillträdeTillträde 3:e aug -2009.
ErsättningFast lön
Så ansöker duDu skickar din ansökan snarast med CV samt foto, helst med e-post, till
kristina@prevex.se eller med vanlig post till PREVEX AB Backa Bergögata 3, 442 46 Hisings Backa Att. Kristina Ekberg. Anställningsintervjuer löpande.
Ansökan kan skickas till e-postadress:
kristina@prevex.seFöretagPrevex AB
AdressPrevex AB
42246 HISINGS BACKA
KontorsadressBacka Bergögata 3
KontaktuppgifterTelefonnummer: 031-7428500
Faxnummer: 031-522960
Jobbnummer 446867
Observera att sista ansökningsdag har passerat.