Löneadministratör (vikariat)
HR-Lön, Liseberg AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos HR-Lön, Liseberg AB i Göteborg Beskrivning av HR-funktionen
Lisebergs HR-funktion ansvarar för Lisebergs strategiska HR-arbete och arbetar gentemot samtliga funktioner och affärsområden.
Funktionen har en drivande roll i Lisebergs pågående utvecklingsarbete inom HR-området. HR-funktionen hanterar även uppgifter inom personaladministration, löneadministration samt Kläderi. Funktionen har 18 årsanställda medarbetare samt ett antal säsongsmedarbetare under delar av året.
Publiceringsdatum2018-06-07Dina arbetsuppgifterSom löneadministratör har du främst ansvar för lönehantering. Dina arbetsuppgifter inkluderar löneberedning, kontroll enligt avtal, hantering av reseräkningar och utlägg samt en stor del support och stöd till chefer, anställda och schemaläggare. Lönegruppen som består av fem personer, delar på arbetsuppgifterna men har olika fokusområden. Vi hanterar lön för ca 4 000 personer årligen varav ca 2 800 personer har en timanställning. Avtalsområdena är Unionen, Kommunal och Hotell- och restaurangfacket (HRF).
I tjänsten ingår både interna och externa kontakter, det är därför viktigt att du är servicemedveten, har ett gott bemötande och tycker om att ge stöd och support. Du bidrar till god arbetsmiljö och betyder mycket i den egna arbetsgruppen som tillsammans med övriga funktioner och affärsområden, med smarta arbetssätt, verkar för att åstadkomma rätt lön i rätt tid.
KvalifikationerFör tjänsten är det meriterande att du har erfarenhet av löneadministration eller likvärdiga administrativa arbetsuppgifter, eller att du har en för tjänsten relevant påbyggnadsutbildning. Vi värdesätter om du har arbetat med tidrapportering och timlöner, och har arbetat med kollektivavtalen Kommunal och HRF. Det uppskattas om du har kännedom om lönesystemet Flex; Lön, Tid och Resa samt har arbetat i tidredovisningssystem. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta inom service och support är du extra välkommen med din ansökan.
I arbetet är du lösningsfokuserad, noggrann och ansvarstagande. I gruppen behöver vi en glad medarbetare med god samarbetsförmåga även om jobbet till stor del är ganska självständigt. Våra värdeord säkerhet, omtanke, kvalitet, glädje och kreativitet betyder mycket för oss.
AnställningsvillkorTjänsten är ett föräldraledighetsvikariat som planeras pågå under tiden 1 augusti 2018 tom 30 april 2019.
Har du frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta lönechef Lena Dahlin på telefon 031-733 01 19 eller 0701-90 66 50. Vi rekryterar löpande och vill gärna ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 17 juni.
Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: 1 augusti Visstidsanställning
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-17
Ange följande referens när du ansöker: 2018/65
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLena Dahlin 031-733 01 19, 0701-90 66 50
FöretagHR-Lön, Liseberg AB
AdressHR-Lön, Liseberg AB
Nellickevägen 6
40222 Göteborg
KontorsadressNellickevägen 6
Jobbnummer 4191890
Observera att sista ansökningsdag har passerat.