Löneadministratör till Vattenfall i Solna

Poolia Sverige AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av att arbeta med hela löneprocessen? Är du en samarbetsinriktad person som tidigare har arbetat med löner i SAP? Då har vi jobbet för dig! Just nu hjälper vi vår kund Vattenfall att få en ny medarbetare till deras löneteam i Solna. Här erbjuds du en roll med stort eget ansvar, härliga kollegor och en bra arbetsmiljö!

Publiceringsdatum
2020-10-09

Om tjänsten
I rollen som löneadministratör så kommer du att arbeta med generell löneberedning, hantering av lönerelaterade ärenden, kvalitetskontroller, avstämningar och skatter. Du kommer att vara placerad på huvudkontoret i Solna och ingå i löneteamet med drivna kollegor.

Du kommer tillsammans med kollegor att ansvara för hela löneprocessen och arbeta med löner inom både kollektiv- och tjänstemannasektorn. Du kommer att arbeta i SAP lön KIS. Uppdraget kommer inledas med en längre introduktionsperiod och därefter kommer du självständigt att arbeta med hela löneprocessen.

• Registrera nyanställda i HR-databasen
• Skapa anställningsavtal
• Sköta löneberedningen, både automatiska filöverföringar samt manuellt arbete
• Beräkning av slutlöner
• Hantera försäkringsadministration
• Ge support till chefer och medarbetare king löner och kollektivavtal.

Vem är du?
Vi söker dig som har minst gymnasial utbildning och som har minst 5 års erfarenhet av kvalificerat lönearbete gärna inom ett större bolag/koncern. Du kan arbeta självständigt med hela löneprocessen från början till slut. Vi ser gärna att du har god systemvana, har du tidigare erfarenhet av SAP lönesystem är det mycket meriterande. Rollen kräver goda kunskaper i svenska både skriftligt och muntligt.

Som person är du lyhörd och duktig på att förmedla information i både tal och skrift. Du är positiv och ser lösningar istället för problem. Vi tror även att du är initiativtagande, samarbetsinriktad och analytisk. Du bör trivas i en roll som både ställer höga krav på självständighet men även samarbete. Vi söker dig som är samarbets- och serviceinriktad. Du har god kommunikativ förmåga samt att du är noggrann, systematisk, och analytisk.

Om verksamheten
Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start i slutet på november och kommer pågå i sju månader. Du kommer vara placerad på Vattenfalls huvudkontor i Solna. Urval och intervjuer sker löpande. Vi tar endast emot ansökningar vi annonsen. Varmt välkommen med din ansökan!

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-10-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Poolia Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "57649".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655), http://www.poolia.se

Arbetsplats
Poolia Office Professionals AB

Jobbnummer
5394623

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB: