Löneadministratör till Täby / Arninge för känd butikskedja!

Adecco Sweden AB / Företagsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.
Vill du jobba som löneadministratör för en känd butikskedja? Då har vi på Adecco Finance & Legal uppdraget för dig där du självständigt får ta ansvaret för löneadministrationen!
Hur ser din arbetsdag ut?
Du kommer självständigt att sköta lönerna för ca 500 butiksanställda, både tjänstemanna och arbetare med timlön. I dina arbetsuppgifter ingår det bland annat att skicka lönefiler till bank, reseräkningar, avvikelserapportering, sjukrapportering till Försäkringskassan samt rapportering till Collectum. Vidare sköter du semesterkörning med kontering av förändring av semesterskuld och knappar in bokföring i Visma. En annan viktig del i ditt dagliga arbete agerar du lönesupport mellan 8-11 varje vardag där du svara på frågor om lön, personal och avtal. Du jobbar nära HR-avdelningen och personalchefen samt har en assistent som jobbar med lönerelaterad administration på halvtid. Du jobbar i Kontek och schemaläggningsprogrammet Quinyx.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.
Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas i januari och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden.
Vem trivs här?
Du som har erfarenhet av att sköta löner från ax till limpa självständigt kommer snabbt att komma in i jobbet! Då du kommer ha mycket kontakt med kollegor både från butikerna och på ditt kontor, är det viktigt att du är social som person och tycker det är viktigt att ge bra service, samt trivs med telefonen som ett av dina främsta arbetsredskap. Vidare kommer din lösningsorienterade attityd att komma väl till pass då det ibland kan dyka upp relativt komplexa problem!

Publiceringsdatum
2011-12-23

Arbetstider och omfattning
Tjänsten är ett konsultuppdrag och ska tillsättas i januari 2012. Det finns möjlighet att uppdraget övergår i anställning direkt hos kunden. Som konsult är du tillsvidareanställd i Adecco Sweden.

Ersättning
Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Så ansöker du
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elinor Eliasson, 08-598 983 04

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Kungsgatan 60
10224 Stockholm

Jobbnummer
1114364

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: