Löneadministratör till offentlig verksamhet

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Hofors
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Hofors, Ovanåker, Sandviken, Hedemora, Falun eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Hofors, Sandviken, Hedemora, Falun, Säter eller i hela Sverige

Har du tidigare erfarenhet av löneadministration inom en offentlig verksamhet? Är du noggrann och självgående? Då är detta tjänsten för dig! Vi söker dig som vill arbeta som Löneadministratör hos en offentlig verksamhet i Hofors.

Publiceringsdatum
2023-11-21

Om tjänsten
Som löneadministratör har du en viktig roll i hela löneprocessen. Ditt dagliga arbete kommer att vara varierat och självständigt inom löneadministrationen, med nära samarbete med övriga teamet för att säkerställa effektivitet och hög kvalitet. Utöver detta kommer arbetsuppgifterna innefatta:

• Hantera inrapportering och säkerställa korrekt utbetalning
• Erbjuda support gällande lönefrågor till chefer, administratörer och medarbetare
• Ta hand om anställningsprocesser, utföra kontroller och skapa rapporter
• Hantera myndighetskontakter, skriva intyg och ansvara för arkivering

Tjänsten som löneadministratör är ett konsultuppdrag på heltid som sträcker sig från början på januari 2024 till sista juni med ev. möjlighet till förlängning. Arbetet sker på plats i kundens lokal i Hofors, efter upplärning finns möjlighet till distansarbete enligt överenskommelse med kund.

Om dig
Vi söker dig som är noggrann och effektiv och trivs i en roll där du får ta självständigt ansvar för att driva ditt arbete framåt. Du är duktig på att självständigt strukturera upp och planera ditt vardagliga arbete och du har god förmåga att prioritera vad som är viktigast här och nu. Detta är en bred och varierande roll och det är viktigt att du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat administrativt men framför allt att du gillar att arbeta administrativt. För att vara aktuell för rollen så måste du uppfylla nedanstående krav.

• Minst avslutad gymnasieutbildning
• Minst ett års dokumenterad erfarenhet inom löneadministration inom den offentliga sektorn.
• God systemvana och erfarenhet av systemen Ms Office, Visma/Personec, Timecare Pool och Timecare planering.

Meriterande om du har:
• Erfarenhet av Open e-Platform eller liknande system.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Ulrika Struve via Adecco 073-684 70 83 alt. via ulrika.struve@adecco.se. Tillsättningar kan ske löpande under ansökningstiden.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Löneadministratör, Lönespecialist, Löneansvarig, Lönekoordinator, Payroll specialist, Payroll administrator, administratör, HR-administratör, Hofors, Adecco, offentlig sektor.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-43912".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Kontakt
Ulrika Struve
023-70 55 96

Jobbnummer
8277151

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: