Löneadministratör till logistikföretag!
Poolia Sverige AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vi söker en Payroll Manager & HR Administrator för ett konsultuppdrag på ett av världens ledande logistikföretag. I rollen kommer du att ha ansvar för hela lönehanteringsprocessen samt ansvarig för en del HR-administration. Vi söker dig som har några års erfarenhet av lönefrågor och som har ett intresse för personalfrågor.
Konsultuppdraget är med start i september i år och sträcker sig till april 2025, du kommer att kliva in för en medarbetare som går på föräldraledighet. Du kommer att arbeta heltid, 37,5 timmar per vecka. Placering är på kontoret i Stockholm med viss möjlighet till distansarbete enligt överenskommelse.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Ansvara för att lönehanterings-, tid- och reserapporteringsprocessen hanteras och genomförs. Varje månad ska du hantera ca 230 tjänstemannalöner i Visma Agda PS lönesystem
• Systemansvarig för löne- och tid och reserapporteringssystem
• Informera medarbetare & chefer om lag och avtal i frågor kopplade till lönehanteringen och vara behjälplig vid frågor om lön, semester, schema etc
• Ta fram relevanta rapporter & statistiklistor och distribuera dem efter behov till rätta instanser samt göra kontinuerliga avstämningar med finansavdelningen
• Inrapportering av personalförändringar till tjänstepensionsbolag / försäkringsmäklare
• Support i rekrytering
• Genomföra viss utbildning inom framförallt lönerelaterade områden och processer samt delta i HR relaterade initiativ och projekt vid behov
• Biladministration som tex. hantering trängselskatt, kostnadsställen etc
• Systemansvar och projektledare för vårt nya HR system
• I rollen kan också komma att tillkomma HR-administration såsom avtalsskrivning, uppdatering av personalhandbok, utbildningsadministration och koordinering, uppdatering i personalsystem, kontering av HR-fakturor samt uppdatering av personaluppgifter i andra HR-relaterade system, tex. intranät Smart Connect
Vem är du?
Vi ser att du som söker rollen har:
• Minst två års erfarenhet av att ha arbetat med kvalificerat lönearbete med fördel kunskap i lönesystemet Visma Agda PS
• Relevant eftergymnasial utbildning eller Universitets-/Högskoleutbildning inom Personal- och arbetslivsfrågor
• Är noggrann, strukturerad, analytisk och har en hög servicekänsla
• Mycket god kommunikationsförmåga
• Goda kunskaper i MS Office
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varmt välkommen med din ansökan!
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-06-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "68590".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655),
http://www.poolia.se Arbetsplats Poolia Office Professionals AB
Kontakt Tove Isaksson
tove.isaksson@poolia.se 072-177 59 30 Jobbnummer 7808530
Observera att sista ansökningsdag har passerat.