Löneadministratör till internationellt modeföretag
Jurek Rekrytering & Bemanning / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2015-04-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Löneadministratör till internationellt modeföretag" (publicerad 2015-05-27) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2015-04-01Dina arbetsuppgifterI rollen som löneadministratör hos vår kund samarbetar du med deras modebutiker och ansvarar självständigt för att utföra det dagliga arbetet med administration av löner, Det innefattar att bearbeta, administrera, rapportera samt utbetala löner för såväl kollektivanställda som tjänstemän. I rollen ingår det också att svara på frågor från anställda samt vara ett bollplank gentemot chefsledet i lönerelaterade ärenden. Andra arbetsuppgifter som ingår är andra beräkningar, kontoavstämningar, statistik, rapportframställning, frånvarohantering samt övrig personaladministration.
Lönearbetet utförs i Visma Agda, varför kunskap och tidigare erfarenhet från systemet är ett krav för tjänsten.
Vem är du?
Till tjänsten som löneadministratör söker vi dig som har ca 2-5 år erfarenhet av brett löneadministrativt arbete och innehar goda kunskaper kring alla delar i löneprocessen. Det är krav att du har minst 1 års erfarenhet av lönesystemet Visma Agda. För övrigt bör du ha goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha arbetat med kollektivavtal och mycket meriterande är om du har erfarenhet från detaljhandelsavtalen.
Som person vill vi att du är engagerad, prestigelös och genuint intresserade av lönefrågor. Du bör även vara noggrann, självgående och samtidigt ha god samarbetsförmåga. Du delar gärna med dig av dina kunskaper och trivs i en fartfylld organisation. Vidare har du lätt för att anpassa dig till nya miljöer och sätter dig snabbt in i nya arbetsuppgifter.
Du erbjuds
Du erbjuds en spännande tjänst hos ett internationellt bolag inom modeindustrin. Du kommer att ingå i en grupp på tre personer som arbetar med lönerna för över 1000 anställda i koncernen. Det är en lättsam arbetsmiljö med högt i tak och väldigt trevliga kolleger. Detta är ett uthyrningsuppdrag där du anställs av Jurek Rekrytering & Bemanning och arbetar som konsult hos vår kund under ca 6 månader och därefter är målsättning att bli anställd direkt hos vår kund.
Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Thomas Eklöf, på telefonnummer: 0766-331403, alt. via mail:
thomas.eklof@jurekbemanning.se .
Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via
www.jurekbemanning.se .
Om företagetVår kund är ett internationellt företag inom modeindustrin med över 140 butiker och 1000 anställda i Sverige. Dem har kontor på Södermalm i Stockholm. På en intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten.
Start:
Enligt ök.
ErsättningEnlig ök.
Sista ansökningsdag
Tjänsten kommer att tillsättas löpande så ansök redan idag!
Arbetstider och omfattningHeltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-04-15
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 2626
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktThomas Eklöf
thomas.eklof@jurekbemanning.seFöretagJurek Rekrytering & Bemanning
AdressJurek Rekrytering & Bemanning
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm
KontorsadressBiblioteksgatan 11, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2231610
Observera att sista ansökningsdag har passerat.