Löneadministratör till internationellt bolag

Poolia Ekonomi AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Ekonomi AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Presentation

Är du en duktig löneadministratör med erfarenhet av att självständigt sköta hela löneprocessen? Är du van att arbeta i en internationell miljö? Då kan det här konsultuppdraget vara något för dig!

Poolia söker nu en löneadministratör till vår kund i Solna. Uppdraget är ett konsultuppdrag som är tänkt att starta så fort som möjligt och väntas pågå i 2 till 3 månader. Vår kund håller just nu på att rekrytera en löneadministratör och behöver någon som kan komma in på ett interim-uppdrag till dess att de får någon permanent på plats.

Urval och intervjuer sker löpande, så välkommen med din ansökan redan idag!


Arbetsuppgifter
I rollen som löneadministratör kommer du att arbeta med hela löneprocessen och förmånsadministrationen. Du kommer exempelvis att arbeta med:
• Hela processen inom löneadministrationen
• Hantering av tjänstebilar och andra förmåner som kan påverka lönehanteringen
• Utgifter, sjuklön och semesterlön
• Administration av förändringar i anställningsavtal, förskottsbetalning med mera
• Kontakt med anställda i frågor rörande löneutbetalning
• Annan fakturahantering

Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som självständigt har arbetat med hela löneprocessen tidigare. Du är van att arbeta i en internationell miljö med många kontakter och du är duktig på engelska. Du är en van Excelanvändare och det är meriterande om du tidigare arbetat i tidrapporteringssystemet Superwise.
Som person söker vi dig som är en problemlösare. Du är en lagspelare som gillar att driva ditt eget arbete framåt. Du är duktig på att kommunicera både i tal och skrift.


Förmåner
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Företagsbeskrivning
Att arbeta med lön är ett viktigt arbete som regleras av lagar och regler, därmed är kraven på kompetens och ett strukturerat arbetssätt mycket höga. Att lön är en stor utgiftspost för företaget och en viktig del även för de anställda gör det extra viktigt för oss på Poolia att hitta rätt person till rätt plats oavsett om du är lönespecialist, löneadministratör eller lönechef.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.


Sluttext
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader

Publiceringsdatum
2017-10-16

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-05
Ange följande referens när du ansöker: 47911
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anton Rådh anton.radh@poolia.se

Företag
Poolia Ekonomi AB

Adress
Poolia Ekonomi AB
Box 207
10124 Stockholm

Kontorsadress
Box 207

Jobbnummer
3751601

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Ekonomi AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Ekonomi AB: