Löneadministratör till Åhléns
Åhléns AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Åhléns AB i Stockholm,
Solna,
Danderyd,
Täby,
Södertälje eller i
hela Sverige Åhléns lönesupport söker en driven och kvalificerad löneadministratör med intresse för systemfrågor till vårt huvudkontor i centrala Stockholm. Du kommer att ingå i ett team med fyra trevliga och kunniga kollegor och rapporterar till lönechef.
Din roll
Som löneadministratör ansvarar du tillsammans med dina lönekollegor för att ge stöd till Åhléns chefer och medarbetare i alla relaterade lönefrågor. Vi har 4 kollektivavtal och levererar ca 3 000 löner för Åhléns och våra dotterbolag. Förutom support till chefer och medarbetare innefattar rollen som löneadministratör bland annat följande uppgifter:
- Arbeta med löpande lönerelaterade arbetsuppgifter.
- Arbeta med att förbättra och förenkla processer och arbetssätt inom Lönesupport
- Vara uppdaterad och följa utvecklingen i löne-, HR- och schemasystemen HRM & Tooeasy
- Samarbeta utifrån angivna gränssnitt tillsammans med HR och andra avdelningar.
Din profil
I denna rekrytering värdesätter vi dina personliga egenskaper högt. För att lyckas i rollen är du serviceinriktad, ansvarstagande och har en känsla för kvalitet. Du vill ge den absolut bästa servicen till chefer och medarbetare. Vi ser gärna att du tar initiativ och gillar att arbeta i en föränderlig miljö där du kan bidra med engagemang och nytänkande. Utöver detta tror vi att du även har:
- Minst ett par års erfarenhet av självständigt lönearbete
- Goda kunskaper från ett eller flera lönesystem
- Erfarenhet av att driva effektiviseringsprojekt inom lön är meriterande likväl som tidigare erfarenheter från systemen HRM och TooEasy.
- Meriterande med en eftergymnasial löneutbildning
Mer om tjänsten
Vi på Åhléns är övertygade om att genom att vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgångar och entusiasm, gör vi varandra bättre. Du är placerad på Åhléns Servicekontor på Ringvägen i Skanstull. Flytt till nytt kontor sker juni 2022 till Dalagatan. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning och vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt.
Urvalet kan komma att ske löpande, så skicka in din ansökan redan idag.
Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är ambitiösa och vill ge allt på jobbet men värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns.
Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 48 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Varuhuset Åhléns är en marknadsplats som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,3 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besök. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB.
www.ahlens.seVaraktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2022-03-30ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagÅhléns AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Åhléns AB (org.nr 556797-8126),
http://www.ahlens.se/ Arbetsplats Åhléns
Jobbnummer 6490066
Observera att sista ansökningsdag har passerat.