Löneadministratör sökes till Actic
Actic Sverige AB, HK, HR/Lön / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Actic Sverige AB, HK, HR/Lön i Solna Är du en engagerad och driven person som har några års erfarenhet av att arbeta självständigt lön? Har du dessutom ett intresse av hälsa och friskvård? Då är du den vi söker som vår nya kollega på Löneavdelningen!
Actic är en ledande friskvårdskedja med ca 168 anläggningar och över 230 000 medlemmar fördelat på Sverige, Norge, Tyskland och Österrike.
Sverige är den enskilt största marknaden för Actic med ca 170 000 medlemmar fördelat på över 100 träningsanläggningar från Ystad i söder till Kiruna i norr. Vårt fokus ligger på att skapa ett friskare samhälle genom att inspirera och engagera alla människor till en bättre hälsa och ökat välmående. Vi tillhandahåller bra förutsättningar för träning i välutrustade träningsanläggningar och välutbildade instruktörer som hjälper våra medlemmar att nå sina mål.
Beskrivning av arbetsuppgifter
HR/Löneavdelningen består idag av åtta medarbetare som arbetar med löne- och HR processerna för samtliga länder. Vi hanterar löner för ca 2000 löner per månad, och supporterar våra chefer i löne- och Hr-frågor. Du kommer att arbeta med lönehantering, förmånshantering, avstämningar, årsskifteshantering, avtalsskrivning, pensioner, reseräkningar och övriga uppgifter som hör till en löneavdelning.
Du kommer att vara en av fyra personer som arbetar med lönerna för Sverige, även viss HR-administration ingår i arbetsuppgifterna. Du kommer att arbeta i lokaler på huvudkontoret som är centralt beläget i Solna Business Park med gångavstånd till ett av våra gym. Under 2020 kommer vi att flytta till helt nybyggda lokaler i Ulriksdal, med gym i samma byggnad.
Låter detta som något för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!
Publiceringsdatum2019-02-25Arbetsuppgifter - Löneberedning för ca 600 anställda från ax till limpa
- Supporta chefer och medarbetare i lön- och HR-frågor
- Tolkning av kollektivavtal
- Reseräkningshantering
- Årsskifteshantering
- Semesterårskifte
- Kontoavstämning
Din bakgrund
Minst 1-2 års erfarenhet av lönehantering för större företag och vana att supportera chefer i lönefrågor. Du utrycker dig väl i både tal och skrift. Erfarenhet av avtalstolkningar och schemasystemet TooEasy samt lönesystemet Flex är meriterande.
Som person vill vi att du är ansvarstagande och noggrann. I vårt team ställer vi upp för varandra och har kul, vi söker därför en person som också trivs med att samarbeta. Du är bra på att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har god självinsikt och vill ständigt utvecklas. Du är givetvis strukturerad och administrativt lagd.
Vem är du
Vi värdesätter dina personliga kompetenser högt och söker dig som passar in på dessa:
- Social - lyssnar, kommunicerar och bidrar till arbetsmiljön på ett positivt sätt
- Ansvarsfull - tar ansvar för sin uppgift, driver sitt arbete vidare
- Målmedveten - ser möjligheter i varje situation
- Energi - har förmågan att lägga ner tid, energi och engagemang på sitt arbete
- Personlig mognad - är trygg, stabil
Urvalsprocessen sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt. Har du frågor kring tjänsten får du gärna kontakta Johanna Ohlsson (Löneavdelningens Teamleader):
johanna.ohlsson@actic.seVarmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Omgående eller enligt ö.k. tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-25
Ange följande referens när du ansöker: 2019/52
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagActic Sverige AB, HK, HR/Lön
AdressActic Sverige AB, HK, HR/Lön
Box 1805
17121 Solna
KontorsadressBox 1805
Jobbnummer 4633678
Observera att sista ansökningsdag har passerat.