Löneadministratör med inriktning löneredovisning och utläggshant

NCC / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos NCC i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

NCCs vision är att vara det ledande företaget i utvecklingen av framtidens miljöer för arbete, boende och kommunikation. Vi jobbar med att ständigt förnya byggbranschen och skapa bästa tänkbara arbetsmiljö för våra anställda.HRS (Human Resource Services) är ett Shared Service Center som levererar tjänster inom lön och löneredovisning för svenska bolag inom NCC-koncernen. HRS har ca 40 medarbetare som arbetar i processorienterade team. Vi söker nu en löneadministratör med inriktning löneredovisning och utläggshantering.

Rollen hos oss

Du kommer i rollen att ingå i en grupp som hanterar lönerelaterad redovisning samt utlägg inom NCC Sverige. Du kommer att ha nära samarbete med bl.a. NBS (NCC Business Services), controllers, personalmän och medarbetare inom NCC.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara bland annat:

• Hantering av utlägg för både tjänstemän och yrkesarbetare
• Kontroll att gällande attestrutin följs
• Hantering av redovisningsfrågor gällande utlägg
• Omföring och avstämning av lönerelaterade konton samt kvalitetssäkring att bokföringsunderlagen är korrekta
• Internkontroll
• Underlag samt genomförande av arbetsgivardeklarationer för skatter och arbetsgivaravgifter
• Kontakt med myndigheter utifrån rapporterade redovisningar
• Internfakturering
• Lönerelaterade utredningar till NCC:s affärsområden, anställda och interna avdelningar
• Rapportering av lönesummor till prognosarbete samt årsbokslut

Dina erfarenheter
Vi söker dig med goda redovisningskunskaper inom området löneredovisning, bokföring, upprättande av skattedeklarationer samt rapportering av lönesummor. Du har en god förståelse för löne- och ekonomiprocesser och de beröringspunkter som dessa har med HR-processen.

Dina egenskaper
Som person är du utåtriktad, serviceinriktad, noggrann och analytisk. Du förstår beskattningsrätt och arbetsgivaravgifternas uppbyggnad. Vidare är du en person som har ordningssinne, är flexibel samt har förmågan att hantera känsligt och konfidentiellt material.

Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på vårt kontor i Solna.

Vi erbjuder

Här på NCC erbjuds du en plats i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas. Detta är bidragande orsaker till att vi har många nöjda och stolta medarbetare.

Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta gärna Hr-Generalist Marie Holmberg, 08-585 521 04 eller gruppchef Marianne Gynnerstedt 08-585 528 31. Registrera din ansökan och CV nedan. Observera att det är en längre ansökningstid på grund av jul- och nyårsledigheter. Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum, så ansök därför så snart som möjligt, dock senast 2014-02-07.

Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2014-01-17

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marie Holmberg, HR-generalist 08-585 521 04

Företag
NCC

Adress
NCC
17080 Solna

Jobbnummer
1752509

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från NCC

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos NCC: