Löneadministratör/Lönespecialist
Lindesbergs kommun, Personalenheten / Administratörsjobb / Lindesberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Lindesberg,
Nora,
Örebro,
Ljusnarsberg,
Skinnskatteberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lindesbergs kommun, Personalenheten i Lindesberg Du kommer arbeta inom personalenheten vid kommunstyrelseförvaltningen. Personalenheten består av 16 medarbetare som arbetar konsultativt främst med frågor inom personal och lön. Just nu är vi inne i en spännande förändringsfas för att skapa ett processorienterat arbetssätt med koppling till digitalisering och effektivisering, därför är det viktigt att du som söker har en positiv inställning till utvecklings- och förändringsarbete.
Vad erbjuder vi dig?
Ett varierande arbete där du får möjlighet att utveckla din kompetens inom området. Vi erbjuder förmåner som semesterväxling, motionstimme/motionspeng, möjlighet att teckna förmånscykel och förmånsbil, flexibel arbetstid med mera.
Publiceringsdatum2022-02-02ArbetsuppgifterDe flesta medarbetarna vid Lindesbergs kommun rapporterar avvikelser via lönesystemet Personec självservice och ditt uppdrag innebär att du tillsammans med dina kollegor arbetar för att ge ett bra stöd till våra chefer, administratörer och medarbetare i löne-, anställnings- och avtalsfrågor. Arbetet innebär ett stort eget ansvar där målet är rätt lön i rätt tid.
Några av dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att:
• registrera och kvalitetssäkra uppgifter i lönesystemet utifrån underlag.
• samarbeta med och stödja chefer i anställnings- och lönefrågor.
• skriva arbetsgivarintyg och lämna uppgifter till olika myndigheter.
• arbeta med att dokumentera rutiner och processer.
• ge förebyggande stöd till verksamheterna genom utbildning, användarstöd och rådgivning i olika lönefrågor.
KvalifikationerVi söker dig som har ett stort intresse för lönefrågor! Vi ser att du som söker har slutförd gymnasieutbildning och några års erfarenhet av lönearbete eller eftergymnasial utbildning som löneadministratör/lönespecialist/lönekonsult. Du har systemvana från något lönesystem sedan tidigare och har goda kunskaper i Officepaketet. Meriterande är om du har erfarenhet från arbete med kollektivavtal inom offentlig sektor samt lönesystemet Personec P.
Som person är du engagerad och ansvarstagande med förmåga att planera och omprioritera ditt arbete utifrån tidplan och mål. Du har en god analytisk, pedagogisk och kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Du gillar att samarbeta och vill bidra till att våra chefer och medarbetare får ett bra stöd. Vidare behöver du som söker klara av ett självständigt arbete och du tar initiativ till förändring och utveckling av verksamheten och gruppens arbete. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.
Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 800 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-02-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLindesbergs kommun, Personalenheten
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KS:A 2022/2".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Lindesbergs kommun (org.nr 212000-2015)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Lindesbergs kommun, Personalenheten
Kontakt Personalchef
Carina Fyrpil
carina.fyrpil@lindesberg.se 0581-810 20 Jobbnummer 6304476
Observera att sista ansökningsdag har passerat.