Löneadministratör/Löneassistent
Hermods / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hermods i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Hermods grundades 1898 av en entreprenör och den andan lever kvar ännu. Hermods är en av Sveriges största aktörer med över 30 000 studerande inom gymnasie- och vuxenutbildning, svenska för invandrare (sfi), yrkesutbildning och arbetsmarknadsprojekt. I stark utveckling med Inter IKEA Investments som huvudägare omsatte vi 2012 400 mkr. Företaget sysselsätter idag drygt 800 medarbetare på ca 30 orter i Sverige.
Hermodskoncernen söker en löneadministratör/löneassistent
Hermodskoncernen består idag av 5 bolag med ca 800 anställda och vårt huvudkontor är placerat i Stadshagen på Kungsholmen.
Idag arbetar två löneadministratörer med företagets löner och vi behöver nu förstärka med en person till.
Lön tillhör organisatoriskt HR inom bolaget och du rapporterar till HR-chef.
Det är meriterande med utbildning inom löneadministration eller löneekonomi och vi ser att du har arbetat ett par år inom området.
Vi arbetar med lönesystemen Hogia Lön Plus samt Hogia Travel och Hogia Personal Business Manager.
Det är meriterande om du har kunskap inom löneekonomi samt pensioner och försäkringar.
Din roll kommer primärt att fungera som en assisterande löneadministratör med egna ansvarsområden som registrering av nyanställda och förändringar, reseräkningar, intyg, stöd via telefon och mail ut till organisationen rörande frågor kring registrering och allmänna frågor. Det kan även förekomma administrativa arbetsuppgifter kopplade till HR såsom statistik och rapporter. Då koncernen växer finns det goda möjligheter till utveckling inom löneområdet.
För att trivas tillsammans med oss måste du vara självgående i ditt arbete och din personlighet präglas av flexibilitet och handlingskraft. Du är mycket noggrann och har en god förmåga att koordinera flera arbetsuppgifter samtidigt. Du trivs i en föränderlig miljö där kraven på leverans och kvalitet är hög. Du kommer att vara en del av ett team som tillsammans arbetar för ett professionellt affärsstöd ut i organisationen. För rätt person är detta ett roligt och stimulerande arbete där egna initiativ uppmuntras.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar kollektivavtalet mellan Almega och Unionen/SI.
Läs gärna mer om oss på Hermods på
www.hermods.seVälkommen med din ansökan!
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tillträde efter överenskommelse. Registrera gärna din ansökan redan idag, dock senast den 12 januari.
Du söker tjänsten via länken nedan. Vi tar ej emot ansökan via e-post.
Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta HR-chef Emil Sahlin 08-410 251 73 ,
emil.sahlin@hermods.seFörsäljning med hänvisning till ovan tjänst undanbedes
Publiceringsdatum2013-12-16Arbetstider och omfattningHeltid
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-01-12
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFöretagHermods
AdressHermods
Warfingesväg 33, 8tr
11251 Stockholm
Jobbnummer 1729858
Observera att sista ansökningsdag har passerat.