Löneadministratör/ekonomiassistent
Unhcr / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Unhcr i Stockholm,
Uppsala,
Eskilstuna,
Västerås,
Norrköping eller i
hela Sverige Nästan 44 miljoner människor är på flykt runt om i världen och är i stort behov skydd. UNHCR är FN:s flyktingorgan vars mandat är att garantera flyktingars välmående och rättigheter. UNHCR erbjuder skydd och hjälp till alla flyktingar på ett opartiskt sätt, beroende på deras behov men oberoende av deras etniska bakgrund, religion, politiska åskådning eller kön.
Insamlingsarbetet till UNHCR i Sverige sker via UNHCR Insamlingsstiftelse vars ändamål är att ge finansiellt stöd till organisationens arbete. Insamlingsstiftelsen startades 2009 och sitter i Stockholm tillsammans med UNHCR:s regionkontor för de baltiska och nordiska länderna. För att stärka stiftelsens arbete söker vi nu omgående en löneadministratör/ekonomiassistent.
Lönehantering och bokföring för UNHCR Insamlingsstiftelsen har fram till och med nu skötts av UNHCR:s regionkontor i Stockholm. Ditt jobb kommer att bli att bygga upp rutiner, system och arbetssätt för Insamlingsstiftelsen att självständigt hantera detta samt att sköta Insamlingsstiftelsens löpande bokföring och administration. Du kommer dessutom att vara en viktig del i UNHCR:s givarservice genom att bland annat arbeta med registrering av gåvor och givare.
Publiceringsdatum2012-06-08Dina arbetsuppgifter• Bygga upp rutiner, system och arbetssätt för lönehantering och rekrytering av nya UNHCR värvare.
• Sköta administrationen runt anställningskontrakt av UNHCR:s värvare (idag cirka 20 st).
• Administrera all lönehantering av UNHCR värvare och andra personer anställda via Insamlingsstiftelsen.
• Sköta utbetalningar av fakturor.
• Sköta löpande bokföring och ta fram underlag till ekonomiansvarig på UNHCR:s regionala kontor samt till stiftelsens revisionsfirma.
• Ansvarig för administrationen av stiftelsen och kontakten med relevanta myndigheter och föreningar.
• Administrera styrelsearbetet - till exempel förbereda dokumentation inför styrelsemöten och ta mötesanteckningar.
• Registrera givare och gåvor i organisationens databas.
• Svara på frågor från givare via telefon och e-mail.
Vi söker dig som:
Kvalifikationer• Är gymnasieekonom med minst två års erfarenhet av löneadministration och redovisning.
• Har goda kunskaper i Excel och Word
• Har god vana av att arbeta med moderna löne- och ekonomisystem
• Har goda kunskaper i engelska i både tal och skrift
• Står bakom UNHCR:s uppdrag och värderingar
Meriterande
• Har vana av arbete i kund- eller givardatabaser
• Har eftergymnasial utbildning i ekonomi och/eller redovisning
Dina personliga egenskaper• Kan arbeta självständigt och tar egna initiativ.
• Trivs med utåtriktade kontakter
• Är noggrann, systematisk och flexibel
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
TillträdeEnligt överenskommelse
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-06-21
För frågor om tjänsten kontakta Katinka Lindholm på 08-457 48 93.
För att söka tjänsten skicka ett personligt brev och din CV (både på engelska) till e-post
lindholk@unhcr.org Sista ansökningsdagen är 21 juni.
Ansökan kan skickas till e-postadress:
lindholk@unhcr.orgKontaktKatinka Lindholm på 08-457 48 93,
lindholk@unhcr.orgFöretagUNHCR
AdressUNHCR
Ynglingagatan 14
11347 STOCKHOLM
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-4574893
Jobbnummer 1267893
Observera att sista ansökningsdag har passerat.