Löneadministratör/ekonomiassistent

Unhcr / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Unhcr i Stockholm, Uppsala, Eskilstuna, Västerås, Norrköping eller i hela Sverige

Nästan 44 miljoner människor är på flykt runt om i världen och är i stort behov skydd. UNHCR är FN:s flyktingorgan vars mandat är att garantera flyktingars välmående och rättigheter. UNHCR erbjuder skydd och hjälp till alla flyktingar på ett opartiskt sätt, beroende på deras behov men oberoende av deras etniska bakgrund, religion, politiska åskådning eller kön.

Insamlingsarbetet till UNHCR i Sverige sker via UNHCR Insamlingsstiftelse vars ändamål är att ge finansiellt stöd till organisationens arbete. Insamlingsstiftelsen startades 2009 och sitter i Stockholm tillsammans med UNHCR:s regionkontor för de baltiska och nordiska länderna. För att stärka stiftelsens arbete söker vi nu omgående en löneadministratör/ekonomiassistent.

Lönehantering och bokföring för UNHCR Insamlingsstiftelsen har fram till och med nu skötts av UNHCR:s regionkontor i Stockholm. Ditt jobb kommer att bli att bygga upp rutiner, system och arbetssätt för Insamlingsstiftelsen att självständigt hantera detta samt att sköta Insamlingsstiftelsens löpande bokföring och administration. Du kommer dessutom att vara en viktig del i UNHCR:s givarservice genom att bland annat arbeta med registrering av gåvor och givare.

Publiceringsdatum
2012-06-08

Dina arbetsuppgifter
• Bygga upp rutiner, system och arbetssätt för lönehantering och rekrytering av nya UNHCR värvare.
• Sköta administrationen runt anställningskontrakt av UNHCR:s värvare (idag cirka 20 st).
• Administrera all lönehantering av UNHCR värvare och andra personer anställda via Insamlingsstiftelsen.
• Sköta utbetalningar av fakturor.
• Sköta löpande bokföring och ta fram underlag till ekonomiansvarig på UNHCR:s regionala kontor samt till stiftelsens revisionsfirma.
• Ansvarig för administrationen av stiftelsen och kontakten med relevanta myndigheter och föreningar.
• Administrera styrelsearbetet - till exempel förbereda dokumentation inför styrelsemöten och ta mötesanteckningar.
• Registrera givare och gåvor i organisationens databas.
• Svara på frågor från givare via telefon och e-mail.

Vi söker dig som:

Kvalifikationer
• Är gymnasieekonom med minst två års erfarenhet av löneadministration och redovisning.
• Har goda kunskaper i Excel och Word
• Har god vana av att arbeta med moderna löne- och ekonomisystem
• Har goda kunskaper i engelska i både tal och skrift
• Står bakom UNHCR:s uppdrag och värderingar

Meriterande
• Har vana av arbete i kund- eller givardatabaser
• Har eftergymnasial utbildning i ekonomi och/eller redovisning

Dina personliga egenskaper
• Kan arbeta självständigt och tar egna initiativ.
• Trivs med utåtriktade kontakter
• Är noggrann, systematisk och flexibel

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Tillträde
Enligt överenskommelse

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-06-21
För frågor om tjänsten kontakta Katinka Lindholm på 08-457 48 93.
För att söka tjänsten skicka ett personligt brev och din CV (både på engelska) till e-post lindholk@unhcr.org Sista ansökningsdagen är 21 juni.
Ansökan kan skickas till e-postadress: lindholk@unhcr.org

Kontakt
Katinka Lindholm på 08-457 48 93, lindholk@unhcr.org

Företag
UNHCR

Adress
UNHCR
Ynglingagatan 14
11347 STOCKHOLM

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-4574893

Jobbnummer
1267893

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Unhcr

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Unhcr: