löneadministratör

Klarna AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2011-04-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "löneadministratör" (publicerad 2011-11-18) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Klarna AB i Stockholm, Uppsala eller i hela Sverige

Året var 2005 och e-handeln hade då länge varit otrygg. Med en idé om att erbjuda trygga och enkla betalningslösningar startades samma år företaget Klarna. Sex år har gått och vi har vuxit till ett ambitiöst och kreativt gäng på 500 stycken. Vi har blivit utsedda till Årets företag -07 (skryt), ökat omsättningen med 13 570 % (statistik) och lyckats bli marknadsledande i Norden (fakta). Klarna är idag delägt av Investment AB Öresund och Sequoia Capital - ett bolag som såg samma potential i Google, YouTube och Apple Computer, som i oss. Det tycker vi är en bra början.
Klarnas snabba expansion har fört med sig att vi under de senaste två åren har anställd i genomsnitt en person varannan dag. Detta ställer förstås stora krav på HR-avdelningen att ständigt anpassa sina processer och hitta nya sätt att arbeta. Klarnas kulturarbete färgar också allt som HR gör. För att även i fortsättningen kunna håll samma höga kvalitet söker vi nu ytterligare en löneadministratör.
Du kommer att ta det övergripande ansvaret för pensioner och försäkringar för alla Klarnas anställda i Sverige och du har hand om all administration förknippat med det. Du ansvar även för provisionsberäkningarna för Klarnas säljare.
För våra kollegor utanför Sverige producerar du anställningsavtal och ansvarar för kontakterna med de lönebolag som vi samarbetar med. Du förväntas även ge organisationen service i form av svar på lönerelaterade frågor och annan HR-administration.
Att arbeta på Klarnas HR-avdelningen innebär dessutom att du kommer att vara involverad i att driva och vidareutveckla verksamheten. Du förväntas vara innovativ och delta i diskussioner kring projekt som rör hela avdelningen.
Vi söker dig som har en nyligen avslutat KY-utbildning inom löneadministration och som har arbetat 1-2 år efter din utbildning. Om du även har erfarenhet från annat HR-arbete eller service är det meriterande.
Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Har du dessutom kunskaper i tyska eller holländska så är det starkt meriterande, men det är inget krav. Du är en van datoranvändare och förmodligen har du erfarenhet från arbete i Agda.
Du trivs med att arbeta med både löpande arbetsuppgifter och mer komplexa projekt. Problemlösning är en av dina styrkor och du levererar alltid bra resultat i tid. Du har gärna mycket kontakt med kollegor, både på din egen avdelning och ute i organisationen, och du kan tydligt och pedagogiskt förklara processer och beslut.

Publiceringsdatum
2011-04-01

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-04-25
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Sara Björklund, 070-001 27 06

Företag
Klarna AB

Adress
Klarna AB
St:Eriksgatan 117
11343 STOCKHOLM

Jobbnummer
891969

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Klarna AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Klarna AB: