Löneadministratör

Carema Shared Services AB / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Carema Shared Services AB i Solna

Carema är en ledande privat utförare av offentligt finansierad vård och omsorg i norden. Vi driver bl.a. vårdcentraler, närsjukhus, specialistkliniker och äldreboenden åt landsting och kommuner i hela Sverige från Norrland till Skåne samt i Norge. Omsättningen uppgår till 4 200 MSEK och antalet medarbetare överstiger 9 000. Tillsammans med systerföretaget Mehiläinen bildar Carema nordens största vård- och omsorgskoncern Carema Shared Services, i vilken löneavdelningen ingår, är en gemensam servicefunktion inom Carema som stödjer verksamheten med såväl administrativa tjänster som IT-tjänster. Carema Shared Services, med 85 anställda, är ett eget bolag i koncernen.
Löneavdelningen, Carema Shared Services söker nu en LÖNEADMINISTRATÖR
Löneavdelningen, som är en del av Carema Shared Services, består av 14 löneadministratörer. Vi administrerar lön för ca 13 000 medarbetare varje månad och arbetet präglas av hög servicekänsla, högt tempo och en föränderlig omvärld. Arbetet bedrivs i huvudsak i POL/Svensk lön och tidsredovisningssystemet Medvind. Vi sitter i fräscha lokaler på Caremas huvudkontor i Solna Strand.
Då Carema har en hög tillväxttakt söker vi nu en kvalificerad löneadministratör att förstärka löneavdelningen med. Arbetet innebär i huvudsak att utföra traditionella löneadministrativa uppgifter i lönesystemet POL Svensk lön samt ansvar för registrering av löneuppgifter, kontakt med verksamheter och anställda samt övriga sedvanliga arbetsuppgifter relaterade till löneadministration. Löneadministratören fungerar även som ett viktigt stöd till verksamhetscheferna ute i landet i frågor som rör personal och deras ersättningar.
Till stöd för löneadministratören finns en systemavdelning med inriktning mot lönesystemet POL respektive tidsredovisningssystemet Medvind.
För att passa för tjänsten har du sannolikt avslutat gymnasium eller motsvarande, gärna med ekonomisk inriktning, om du dessutom har någon form av vidareutbildning inom lön och/eller ekonomi är det meriterande. Du har minst 5-10 års erfarenhet av löneadministrativt arbete, med fördel i större organisationer, erfarenhet från lönehantering i offentlig vård eller dylikt är meriterande. Du har vana av att arbeta i Windowsmiljö, med Officepaketet liksom goda kunskaper i löneadministrativa system, gärna i stordatormiljö.
Som person är du självgående, stresstålig och tillmötesgående liksom tålmodig, initiativtagande och dessutom mycket strukturerad. För framgång i rollen som löneadministratör på Carema är det avgörande att ha en känsla för lagarbete, en positiv och ödmjuk framtoning, hög servicekänsla och ett genuint intresse för löneadministration.
För mer information om tjänsten välkommen att kontakta Carin Kreku Carlsson, Chef Löneavdelningen på tel 08-578 700 33. eller Tiina Uustalu tel 08-578 700 36 Rekryteringsprocessen kommer att fortgå löpande, skicka därför din ansökan bestående av personligt brev och CV snarast möjligt, dock senast den 30 juni, till carin.krekucarlsson@carema.se . Märk din ansökan "Löneadministratör Carema".

Publiceringsdatum
2010-06-03

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-06-30
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Carema Shared Services AB

Adress
Carema Shared Services AB
17129 SOLNA

Kontorsadress
Vretenvägen13

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-57870033

Jobbnummer
668262

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Carema Shared Services AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Carema Shared Services AB: