Löneadministratör
Employer Solutions Nordic AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Employer Solutions Nordic AB i Stockholm,
Solna eller i
hela Sverige Vi söker dig som vill bli Anettes nya kollega på Lön här på LloydsApotek.
Vi hoppas att du tillsammans med henne och ansvariga chefer inom regionerna proaktivt vill stötta samt aktivt vill driva och utveckla HR/Payroll-arbetet på LloydsApotek och vara med på vår spännande resa.
Vi lever efter våra värderingar: Tillsammans är vi nytänkande, tar ansvar visar respekt och har alltid kunden i centrum.
Vi är måna om din start så du kommer få en fin introduktion av den kollega som nu skall gå i pension. Vi söker dig som är en erfaren lönespecialist och som gillar att jobba med helalönekedjan. Du kommer tillsammans med en kollega att ansvara för ca 600 löner i Agda varje månad. Vi söker dig som gillar att ge bästa service, jobba proaktivt och supportera din organisationen med frågor inom lön grundläggande arbetsrätt och personaladministration.
Publiceringsdatum2022-04-07Dina arbetsuppgifterDu kommer att ha sedvanliga arbetsuppgifter såsom månatliga lönekörningar, inläsning av filer från Timer, ansvara för avstämningar av AGI, semesterskuld, inkomstuppgifter, arbetsgivarintyg, anställningsintyg, årskifteshantering, lönerevisioner, bonusutbetalningar och underhåll i vårt lönesystem Agda samt i Timer som är vårt tidredovisningssystem för Apoteksanställda. För personal på servicekontoret ca 50 st har vi Agda som frånvarorapporteringsystem. Vi har kollektivavtal och det är avtalet för Apoteksanställda via Svensk Handel.
Du kommer också ansvara för:
• Rapportering till Kronofogden, rekvireringar
• Administrera Previa
• All Statistik till SCB och SvN
• Framtagning av månadsvisa rapporter nyckeltal: FTE, sjuk, turnover
• Rapportering till Collectum, FORA samt bokföring av Collectum
• Hantering av friskvård, milersättning, traktamenten, uppdateing av formulär av reseräkningar
• DOX godkännande/aktivt anställda
• Löpande uppdatering av personalhandboken
Vi söker dig
Vi söker dig som är en erfaren lönespecialist, du har testat olika roller inom lön och har kommit fram till att du vill jobba självständigt men gärna tillsammans med en kollega. Att kunna jobba i ett team ger dig energi och du gillar problemlösning. Du är hjälpsam, nytänkande och pedagogisk. Att vara med och påverka och driva förändringsarbete tycker du är kul och du deltar gärna i olika projekt kopplade till övergripande workstreams. Du är nyfiken och vill ständigt lära dig nya saker för du vet att det är så man håller sig uppdaterad. För att kunna stötta din organisation behöver du både kunna se till helheten men också vara duktig på detaljerna. Du är utvecklingsorienterad, bra på att se och ge förslag på förbättringar. Dessutom har du stort fokus på kundnöjdhet och vill leverera förstklassig service till din organisation. Vi strävar hela tiden efter att leverera i enlighet med företagsledningen fastställda policys, krav och arbetssätt.
Vi erbjuder
Hos oss på LloydsApotek får du möjligheten att vara med på en spännande resa där vi tillsammans hjälps åt att få LloydsApotek nå högre höjder, dagligen. Dessutom står vi inför en ombranding och har sedan sommaren 2021 nya internationella ägare. I mars öppnade vi även upp för nya lagerlokaler i Järfälla, var vi expanderade e-handelsverksamheten.
Vår organisation präglas av korta beslutsvägar som ger dig som medarbetare möjlighet att vara med och påverka samt att utvecklas. Din personliga utveckling är viktig för oss, därför satsar vi på att alla medarbetare får den kompetensutveckling som behövs. Förutom digitala utbildningar erbjuder vi interna utbildningar.
Vi jobbar efter 40/60 modellen. 60 % på kontoret och 40 %valfritt. Vi värnar om miljön och vill vara en god förebild, och arbeta i enlighet med miljölagar, LloydsApotek mål, policys, och rutiner för att ständigt förbättra vår miljöpåverkan. Vi jobbar ständigt aktivt för att uppnå . kvalitets- och miljömål.
Låter det här som en utmaning för dig? Sök då tjänsten snarast, urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För frågor om tjänsten, kontakta Wepartner och
barbara.lidholt@wepartner.se eller 0765259047.
Välkommen till ett apotek som vågar tänka nytt!
LloydsApotek arbetar dagligen för ett friskare Sverige. LloydsApotek öppnade sitt första svenska apotek i Eskilstuna i februari 2010, då under namnet DocMorris. Idag driver företaget ca.75 fysiska apotek runt om i landet och erbjuder en komplett e-handel med läkemedel och ett brett sortiment inom egenvård. LloydsApotek är ett nytänkande apotek som genom rådgivning och tjänster vill inspirera till att leva ett mer hälsosamt liv. Hos LloydsApotek möter kunden kompetent och välutbildad personal som är experter inom receptbelagda läkemedel, hud och värk.
LloydsApotek är en del av CEPD N.V. (Corporation of European Pharmaceutical Distributors N.V.) ett av de ledande företagen på Europas läkemedelsmarknad. CEPD grundades 2008 och är en erfaren och kunnig hälsovårdsaktör med huvudkontor i Amsterdam, Nederländerna. CEPD förvaltar den femte största apotekskedjan i Europa med över 1300 apotek i Polen, Litauen och Sverige.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön - Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-05-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagEMPLOYER SOLUTIONS NORDIC AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "wepartner16".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Employer Solutions Nordic AB (org.nr 559003-5878),
https://lonhr.wepartner.se/ Arbetsplats Wepartner
Jobbnummer 6517338
Observera att sista ansökningsdag har passerat.