Löneadministratör
Eskilstuna kommun / Ekonomiassistentjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Eskilstuna kommun i Eskilstuna Eskilstuna växer och utvecklas snabbt i framtidsregionen Stockholm-Mälardalen. Vi är stolta över att vi 2012 utsågs till Sveriges miljöbästa kommun och Årets studentstad.
Vi är 8 500 medarbetare som trivs bättre än de flesta på jobbet. Vårt arbete genomsyras av helhetssyn, professionalism, tydlighet, respekt samt invånar-, kund- och brukarfokus.
Konsult och uppdrag är Eskilstuna kommuns nya serviceorganisation. Vi skapar värde för verksamheterna i kommunkoncernen genom att erbjuda effektiva och tydliga tjänster. Vårt mål är att våra kunder betraktar Konsult och uppdrag som en kompetent, modern och affärsmässig partner.
Löneservice är en enhet inom Konsult och uppdrag som ansvarar för all lönehantering i Eskilstuna kommun. Löneservice svarar även för administration av personalsystemet Personec P, schemaläggningssystemet Time Care samt PS Självservice, pensionshandläggning och LAS-hantering. Totalt är vi 26 personer på enheten. Löneservice viktigaste uppgift är att alla medarbetare får rätt lön i rätt tid.
Publiceringsdatum2013-12-12ArbetsuppgifterSom löneadministratör kommer du främst att ansvara för den dagliga löpande lönehanteringen och ge service och stöd till ett antal chefsområden vilket bla innebär registrering av löneunderlag, göra kontroller och bevakningar samt arbeta med kvalitetssäkring. Arbetet är självständigt men vissa arbetsuppgifter utförs i grupp.
Du kommer också tillsammans med övriga löneadministratörer ansvara för enhetens supporttelefon som vänder sig till chefer och medarbetare. I arbetet ingår också utbildning av chefer och medarbetare inom kompetensområdet samt att bidra till utveckling av verksamheten och det praktiska arbetet i våra löneprocesser.
KvalifikationerVi söker dig som har gymnasiekompetens, gärna eftergymnasial utbildning med inriktning mot lön. Har du även studerat arbetsrätt ser vi det som meriterande. Tjänsten kräver att du har minst ett års erfarenhet av självständigt arbete med löneadministration. Du bör även tidigare ha erfarenhet av kundkontakt, goda kunskaper i Officepaketet och att arbeta i lönesystem. Har du dessutom erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig sektor, avtalskunskaper AB-grund eller kunskaper i lönesystemet Personec P är också det meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att utbilda andra och arbete kring schemaläggning.
För att du ska trivas hos oss behöver du vara en systematisk, noggrann och välorganiserad person med förmågan att hålla högt tempo med flera saker i gång samtidigt. Vi tror att du är anpassningsbar, utåtriktad och har en fallenhet för att skapa goda relationer. Vi ser gärna att du är lugn och behärskad, även i stressade situationer, eftersom det i perioder kan vara hög arbetsbelastning.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Februari 2014
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-01-12
Vi ber dig söka denna tjänst via länken i annonsen. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan och enkät då de bedöms gentemot andra sökande. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du uppger annonsens referensnummer.
För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund.
Vi har gjort vårt medieval och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ange följande referens när du ansöker: 854
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Dahlberg, Rekryteringkonsult 070-215 83 24
FöretagEskilstuna kommun
AdressEskilstuna kommun
63186 Eskilstuna
Jobbnummer 1727634
Observera att sista ansökningsdag har passerat.