Löneadministratör/-handläggare
Krokoms Kommun / Administratörsjobb / Krokom
2025-01-15
Visa alla administratörsjobb i Krokom,
Östersund,
Åre,
Strömsund,
Ragunda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Krokoms Kommun i Krokom Ett jobb med plats för engagemang
Har du erfarenhet av löner, administrativt arbete och har ett intresse för HR-frågor? Är du den som kan ta egna initiativ och trivs med varierande arbetsuppgifter? Då har vi jobbet för dig!
Välkommen till oss!
Vår kollega ska vara studieledig, därför söker vi en ny kollega under den tiden!
HR-avdelningen i Krokoms kommun inkluderar HR och lön. Lönegruppen består av fyra lönehandläggare, en systemadministratör samt lönechef. HR-gruppen består av fem HR-konsulter, en HR-strateg samt HR-chef. Vårt uppdrag är att ansvara för kommunens lönehantering, ge stöd till förvaltningsledningar och chefer samt driva strategiska arbetsgivarfrågor.
Kommunledningsförvaltningen försörjer tre nämnder; Kommunstyrelsen, Bygg- och Miljönämnden samt Samhällsbyggnadsnämnden. Förvaltningen sysselsätter ca 135 medarbetare och är uppdelad i område stab, område bygg och miljö samt område samhällsbyggnad och tillväxt.
En dag hos oss på HR-avdelningen
Vi söker en noggrann och strukturerad löneadministratör som vill vara en del av vår avdelning och bidra till en effektiv och säker lönehantering. Som löneadministratör hos oss kommer du att spela en viktig roll i att stödja vår organisation med olika administrativa uppgifter, både inom lön och HR.
Vi är öppen för att forma vikariatet efter din erfarenhet och kompetens. Om du har erfarenhet av lönehandläggning så är vi öppen för att rikta vikariatet mer mot detta.
De arbetsuppgifter som skulle kunna ingå är:
Arkivhantering - ansvara för att gå igenom och gallra i vårt när-arkiv, vilket innebär att du säkerställer att alla dokument hanteras och arkiveras enligt gällande gallringsplan.
Kontroll av anställningsavtal och andra underlag till lön - granska och säkerställa att anställningsavtal och andra underlag är korrekta.
Skapande av manualer, uppdatera rutiner - skapa och uppdatera interna manualer för att underlätta för både avdelningen och organisationen.
Supportärenden - hantera och besvara vissa ärenden via vårt ärendehanteringssystem och ger support till chefer och medarbetare i frågor som rör löneadministration och relaterade processer.
HR-administrativa uppgifter - stödja i olika administrativa uppgifter, exempelvis hantering av företrädesrätt utifrån LAS, rekryteringsadministration i systemet ReachMee, administration av personalförmåner och andra HR-relaterade processer.
Din kompetens
Vi söker dig med:
gymnasial utbildning
erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom löneadministration eller HR
goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
hög digital mognad, som har erfarenhet av och är bekväm med arbete i olika digitala system och verktyg, exempelvis planering och organisering av arbete inom Microsoft M365 genom Planner, To do, One Note
Du tycker att det är spännande och intressant med nya digitala lösningar. För att trivas med det här arbetet behöver du även ha förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du är en problemlösare och har en hög servicekänsla.
Eftergymnasialutbildning inom administration, lön eller HR är meriterande. Det är även en fördel om du har erfarenhet av att arbeta med något av följande:
lönehandläggning
löne- eller HR-administration
HR-frågor
personalsystemet Heroma
de centrala kollektivavtal som gäller för kommuner (framför allt Allmänna Bestämmelser med bilagor)
Självklart ställer du upp på och vill vara en del av en kultur som speglar kommunens kärnvärden - välkomnande, modig, nära och pålitlig.
Övrig information
Vikariat på heltid under 2025 med tillträde snarast enligt överenskommelse
Som medarbetare i Krokoms kommun har du möjlighet att välja friskvårdstid eller friskvårdsbidrag.
Vi har en löpande rekrytering, så vänta inte med din ansökan, eftersom tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden tar slut.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.
Hälsning från din blivande chef
Hej! Sanna heter jag och är närmsta chef för löneavdelningen i Krokom.
För mig som chef är det viktigt att se hela arbetslagets kompetens som en tillgång. Vi arbetar tillsammans och stöttar varandra mot uppsatta mål, jag tror på att våra olikheter utvecklar oss! Jag vet att du kan ditt arbete bäst! Mitt mål är att vara en närvarande chef som skapar förutsättningar och möjligheter för dig att nå din fulla potential. Tillsammans med ett härligt gäng kollegor välkomna vi dig som vill utvecklas inom löne- och HR-området, trivs med varierade arbetsuppgifter och tycker om att ha roligt på jobbet! Välkommen med din ansökan
/Sanna, Lönechef Krokoms kommun
Krokom, kommunen mitt i Jämtland
Krokoms kommuns gränser sträcker sig från Storsjöns stränder i söder, till de vidsträckta och vilda fjällen i norr och i öster tar det norrländska inlandets stora skogar vid. Här bor dryga 15 700 invånare, mitt i Jämtlands län, med närhet till goda kommunikationer till övriga Sverige. Här finns fantastiska möjligheter till ett rikt kultur- och friluftsliv. Hit flyttar människor och här vill man stanna, för här får själva livet ta plats.
Kommunen ingår i samiskt förvaltningsområde, vilket gör att vi arbetar för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande.
Du ansöker senast 2025-01-30 genom att klicka på knappen nedan.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-01-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Krokoms kommun (org.nr 212000-2478),
http://www.krokom.se/ledigajobb Offerdalsvägen 8 (
visa karta)
835 80 KROKOM
Arbetsplats Krokoms Kommun
Kontakt Lönechef
Sanna Staf
sanna.staf@krokom.se 0640-163 73 Jobbnummer 9105224