Löne- och personaladministratör till Ale kommun
Ale kommun, Personalenheten / Ekonomiassistentjobb / Ale
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Ale,
Alingsås,
Vårgårda,
Lilla Edet,
Essunga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ale kommun, Personalenheten i Ale I Ale bor 29 000 människor. Kommunen består av ett antal tätorter, som alla växer i takt med att fler människor och fler företag flyttar hit. Det gynnsamma läget längs Göta älv, närheten till Sveriges andra stad, fantastisk natur och ett varierat boende gör Ale till en attraktiv kommun i Göteborgsregionen. En positiv utveckling som nu lockar fler storstadsbor från Göteborg till Ale, än tvärtom. Våra 2 000 medarbetare möter Aleborna i livets alla skeden. Att jobba hos oss är att spela en viktig roll för Ales utveckling och välfärd.
Vill du vara med och utveckla arbetet inom löne- och personaladministration där hög servicenivå och utveckling av verksamheten står i centrum? Söker du nya utmaningar på en bra arbetsplats?
Vi söker nu en löne- och personaladministratör till Ale kommun, där du erbjuds ett arbete med stort eget ansvar, goda utvecklingsmöjligheter och mycket trevliga kollegor!
Publiceringsdatum2016-04-12ArbetsuppgifterSom löne- och personaladministratör ansvarar du för lönehanteringen för en av Ales sektorer, vilket innebär att kvalitetssäkra och registrera uppgifter i lönesystemet utifrån skriftliga och elektroniska underlag. Du kommer också att stödja chefer i olika former av lönefrågor. Arbetet innehåller också lag- och avtalstolkning, rimlighetsbedömningar, stöd och service.
Under hösten 2015 har vi implementerat ett nytt personalsystem, Personec P via Aditro/Visma. Mycket arbete återstår dock, där du kommer att vara delaktig i att skapa, uppdatera och utveckla befintliga och nya lönerutiner.
KvalifikationerVi ser att du är van att arbeta självständigt och har en god förmåga att ge mycket bra service. Vidare ser vi att du har god samarbetsförmåga och klarar av arbete under tidspress. Vi tror att du är en noggrann person, som är van att ta stort ansvar, arbetar strukturerat och är en van dataanvändare. Vi hoppas också att du har intresse för att vilja utnyttja lönesystemet på ett optimalt sätt, och gärna kommer med förbättringsförslag. Troligtvis har du någon form av löneadministrativ utbildning och har arbetat några år med löne- och personaladministration. Meriterande är också om du har erfarenhet från lönehantering inom de kommunala avtalen.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Urval och intervjuer sker löpande.
Vi ser fram emot din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-04-27
Ange följande referens när du ansöker: A562104
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Flood, HR-chef 0303-33 07 07
Facklig kontaktFackliga representanter nås via kommunens växel 0303-33 00 00
FöretagAle kommun, Personalenheten
AdressAle kommun, Personalenheten
Ledetvägen 6
44980 ALAFORS
KontorsadressLedetvägen 6 ALAFORS
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2777309
Observera att sista ansökningsdag har passerat.