Lokalplanerare
Bodens kommun, Fastighetsavdelningen / Administratörsjobb / Boden
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Boden,
Luleå,
Älvsbyn,
Piteå,
Kalix eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bodens kommun, Fastighetsavdelningen i Boden Bodens kommun ligger i Norrbottens kustland, 3 mil från havet. Här bor cirka 28 000 personer.
Boden är en modern småstad med närhet till det mesta för ett trivsamt arbets- och fritidsliv.
Publiceringsdatum2014-11-27ArbetsuppgifterLokalplaneraren fungerar som bryggan mellan kommunens hyresgäster (förvaltningarna) och fastighetsbolaget. Lokalplaneraren analyserar hyresgästens behov av lokalanpassningar och ev. ombyggnationer.
Dina arbetsuppgifter• Samordning och planering av kommunens totala lokalbehov tillsammans med övriga förvaltningar.
• Arbeta med optimering av förvaltningarnas lokaler och verka för en minimering av tomställda lokaler i den s.k. "lokalbanken".
• Ta fram olika förvaltningsdokument som t ex lokalförsörjningsplaner
• Genomföra förstudier i ett tidigt skede till bl.a. ombyggnads- och investeringsprojekt.
• Handlägger externa inhyrningar av lokaler och bostäder.
• Samarbeta med fastighetsägare, arkitekter och andra konsulter
Du kommer att ha en självständig projektledarroll, och ansvara för mindre projekt från tekniska förvaltningens sida (fastighetsägaren är oftast byggherre). Projektens omfattning varierar från inredningsfrågor till verksamhetsanpassningar.
Befattningen innebär många interna och externa kontaktytor, då du är kontaktperson i fastighetsfrågor mellan hyresgäst och fastighetsägare och har ett nära samarbete med kollegorna inom tekniska förvaltningen och kommunens övriga förvaltningar.
KvalifikationerDu kan vara byggnadsingenjör med högskole- eller gymnasieutbildning eller ha annan av arbetsgivaren bedömd som likvärdig utbildning. Alternativt har du flerårig erfarenhet från FM-verksamhet med inriktning lokalplanering, hyresoptimering, projektledning.
Du ska kunna uttrycka dig tydligt i tal och skrift. Datorvana och körkort B krävs.
Som person är du positiv och prestigelös.
Du har mycket god samarbetsförmåga, är analytisk, strukturerad samt har förmågan att driva flera projekt samtidigt.
Kunskaper i hyresrätt kring lokaler och bostäder samt entreprenadjuridik och fastighetsekonomi är meriterande. Du bör även ha allmänna kunskaper om kommunal förvaltning och kännedom om hur en politiskt styrd organisation fungerar. Likaså är det meriterande om du har kunskaper i fastighetsförvaltning, byggnadsteknik, projektering, arbetsmiljöfrågor samt regelverket kring detta såsom PBL, BBR, AFS, LOU etc.
ÖVRIGT
Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden.
Vi har rökfri arbetstid och vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan.
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker.
Inför rekryteringsarbetet har Bodens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-12-11
Ange följande referens när du ansöker: A413407
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktBjörn Johansson, Tf Chef Fastighetsavdelningen 0921-623 73
Facklig kontaktVISION 0921-622 05
SSR 0921-623 66
Ledarna
lena.alm.stavlind@ledarna.seFöretagBodens kommun, Fastighetsavdelningen
AdressBodens kommun, Fastighetsavdelningen
Kyrkgatan 24
96186 BODEN
KontorsadressKyrkgatan 24 BODEN
Jobbnummer 2082370
Observera att sista ansökningsdag har passerat.