Lokalintendent till Stockholm Stad
Stockholms Stad, Ekonomiavdelningen - Lokal- Och Stadsmiljöenhet / Logistikjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla logistikjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Ekonomiavdelningen - Lokal- Och Stadsmiljöenhet i Stockholm Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Stadsdelen Enskede-Årsta-Vantör är en av Stockholms fjorton stadsdelar och innefattar ett område från Årsta i norr till Hagsätra och Rågsved i söder. Inom stadsdelen bor cirka 97 000 invånare och fram till och med 2030 planeras det byggas 25 000 nya bostäder.
Arbetsplatsen är belägen i Slakthusområdet med närhet till kommunikationer och Globen och arenaområdet. Inom förvaltningen arbetar cirka 2 200 medarbetare.
Till lokal och stadsmiljöenheten söker vi nu en lokalintendent. På enheten finns ytterligare sju medarbetare som jobbar med parkmiljö, lokaler och samhällsplanering samt klimat och miljö.
Vi erbjuder:
• intressanta arbetsuppgifter som berör många människors vardag
• en arbetsplats med fokus på utveckling
• ett bra arbetsklimat och en god arbetsmiljö
• subventionerad friskvård
• goda förutsättningar att kombinera privatliv och arbetsliv
• flextid
Publiceringsdatum2015-10-13ArbetsuppgifterI rollen som lokalintendent kommer du vara drivande i planeringsarbetet för de nya förskolor och gruppbostäder som kommer byggas under de kommande åren inom stadsdelen.
I arbetet ingår bl.a. att föra diskussioner med fastighetsägare, granska ritningar och kalkyler, samverka med fackliga organisationer samt att driva lokalfrågor i samverkan med andra förvaltningar. I arbetet ingår också att bevaka behov av utveckling och ombyggnad av befintliga lokaler. Lokalintendenten ska också bistå chefer i verksamheten i kontakter med fastighetsägare samt vara huvudansvarig för nämndens hyreskontrakt. Arbetet innebär många kontakter både internt och externt.
KvalifikationerVi söker dig som har:
• Högskoleexamen inom byggnadsteknik/fastighetsförvaltning eller inom det samhällsvetenskapliga området
• Erfarenhet av att arbeta med lokalfrågor
• Erfarenhet av att tolka avtal
B-körkort är önskvärt då du dagligen kommer röra dig inom hela stadsdelen, vilket är enklast med bil.
Meriterande är kunskaper inom hyresjuridik, erfarenhet av att arbeta mot entreprenörer, vana att förhandla med olika fastighetsägare samt kunskaper om LOU. Vi tror också att det är bra om man har vana att arbeta i en politiskt styrd organisation.
Då arbetet innebär många kontaktytor inom och utom organisationen är det viktigt att du kan samarbeta bra med andra människor, och att du kommunicerar på ett lyhört och smidigt sätt. Du är trygg i din yrkesroll, kan ändra synsätt och ser möjligheter till förändringar och nya arbetssätt. Vidare är du självgående och tar ansvar för att driva arbetet framåt.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
ÖVRIGT
Tjänsten är en visstidsanställning med chans till förlängning.
Vi kommer göra urval och intervjuer löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. 39,5 tim/vecka Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-02
Ange följande referens när du ansöker: A36175
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPierre Persson, Enhetschef 08-508 14 585
Marie Ahlman, HR-konsult 08-508 11720
marie.ahlman@stockholm.seFacklig kontaktEva Fagerhem, Vision 08-50820114
eva.fagerhem@stockholm.seLovisa Nerbrant, SACO 08-508 20524
lovisa.nerbrant@stockholm.seFöretagStockholms stad, EKONOMIAVDELNINGEN - Lokal- och stadsmiljöenheten
AdressStockholms stad, EKONOMIAVDELNINGEN - Lokal- och stadsmiljöenheten
Box 81
12122 Johanneshov
Kontorsadress• Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2476707
Observera att sista ansökningsdag har passerat.