Lokalförvaltare
Polismyndigheten / Fastighetsskötarjobb / Stockholm
2025-04-14
Visa alla fastighetsskötarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Stockholm,
Solna,
Järfälla,
Södertälje,
Sigtuna eller i
hela Sverige Förvaltningssektionen
Polismyndigheten är inne i en expansiv fas, därför behöver nya polisstationer byggas och standarden på flera lokaler höjas. Myndigheten äger inte några lokaler utan hyr istället cirka 1,5 miljoner kvadratmeter. Lokalbeståndet innehåller både nya och moderna Polishus samt äldre bestånd. I och med vår tillväxtresa kommer du som förvaltare även att jobba med mindre ombyggnationer och lokalanpassningar. Polismyndighetens mångfacetterade uppdrag gör vårt bestånd unikt, allt från vanliga kontorslokaler till speciella funktionslokaler som t.ex. datahallar, övningslokaler, skjutbanor, arrestavdelningar, rum för vapenförvaring, arkiv, forensiska stationer och labb, m.m.
Publiceringsdatum2025-04-14Dina arbetsuppgifterRollen innebär många kontaktytor och du samarbetar med såväl andra lokalförvaltare, fastighetsstrateger, projektledare som jurister och ramavtalsleverantörer. Du samarbetar vidare med inköps- och serviceenheten, IT-avdelningen och säkerhetsavdelningen samt tätt med verksamheten. Som lokalförvaltare agerar du kravställare gentemot hyresvärdar och leverantörer samt har en god dialog och bygger långsiktiga relationer med övriga interna verksamheter.
Arbetsuppgifter är i huvudsak följande, men andra uppgifter kan också förekomma:
· Utifrån hyresgästperspektiv säkerställa att lokalerna är verksamhetsanpassade
• Budgetera fasta och rörliga kostnader för ditt lokalbestånd samt medverka i uppföljning tillsammans med våra ekonomicontrollers.
• Driva mindre och större lokalanpassningsprojekt samt delta i projektgrupper vid större ombyggnationer/ nybyggnationsprojekt.
• Offertförfrågningar, kostnadsuppskattningar och avrop från ramavtalsleverantörer
• Medverka tillsammans med hyresjurister i framtagandet av hyres- och serviceavtal
• Besvara lokalförsörjningsfrågor samt agera rådgivande gentemot verksamheten
• Arbeta för att lagstiftning och arbetsmiljökrav uppfylls i lokalbeståndet, i samråd och med stöd från verksamheten
KvalifikationerDetta är en möjlighet för dig som har:
• Examen från akademisk utbildning eller yrkeshögskola som arbetsgivaren bedömer som relevant för rollen, alternativt att du har motsvarande förvärvad yrkeserfarenhet som Polismyndigheten bedömer som likvärdig
• Minst några års erfarenhet av arbete i närtid i en för tjänsten relevant roll
• Yrkeserfarenhet och god kompetens kring hantering av hyres- och serviceavtal
• Svenskt utfärdat B-körkort
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska, såväl i tal som i skrift
Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Det är meriterande om du även har:
Erfarenhet av projektledning, både mindre och större
Erfarenhet av byggentreprenader
Erfarenhet av fastighetssystem
Erfarenhet och kompetens av LOU
Goda generella IT- kunskaper, t.ex. kring Officepaketets olika delar
God generell ekonomisk kompetens, företrädesvis inom inköp, budgetering, upphandling eller motsvarande
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har god förmåga att verka relationsskapande med ett serviceinriktat förhållningsätt till verksamhet, kollegor och andra som berörs. Du kommer att verka i en miljö med högt tempo där den ena dagen inte är den andra lik, för att trivas är det därför viktigt att du kan strukturera ditt arbete på ett självständigt sätt. Med verksamhetens bästa i fokus har du en god förmåga att omprioritera efter behov, samt förmåga att kunna fatta egna beslut samtidigt som du har en solidarisk inställning till de beslut som fattas.
Vidare ser vi att du är en god kommunikatör med förmåga att anpassa din kommunikation efter målgrupp/mottagare, samt att du är engagerad med eget driv, där vi sätter värde till att du vill utvecklas, har förmåga att lära nytt och delar med dig av din kompetens i utbytet med dina kollegor.
KontaktHar du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef: Magnus Hagström,
magnus.hagstrom@polisen.se eller tfn: 010-56 71 567
Har du frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult: Isabelle Nyberg,
isabelle.nyberg@polisen.se Fackliga företrädare
Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-563 87 10
SACO, nås via mejl
saco-s.avdelningarna@polisen.se SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27
ST, Jessica Stålenkrans 010-563 32 66
Övrig information
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Anställningsbenämning: Handläggare
Placeringsort: Uppsala
Arbetsområde: Västmanland
Arbetstid: Dagtid/Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Lokalförvaltare
Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.
Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.
Du hittar annonsen i sin helhet tillsammans med enkäten med urvalsfrågorna på
https://polisen.se/jobb-och-utbildning/lediga-jobb/. Spara ner enkäten, besvara frågorna och bifoga den i mejlet med din ansökan/CV.
Välkommen med din ansökan i form av CV och enkät via e-post till
jobb.na@polisen.se senast den 2 maj 2025. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A231.752/2025 i mailets ärendemening.
Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under
https://polisen.se/krigsplacering och
https://polisen.se/sakerhetsprovningPolismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Läs mer om vår hantering av personuppgifter på
https://polisen.se/personuppgifter/rekryteringDin ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-05-02
E-post:
jobb.na@polisen.se Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A231.752/2025".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Polismyndigheten (org.nr 202100-0076),
http://www.polisen.se Jobbnummer 9283317