Lokal inköpssamordnare till område Myndighet
Göteborgs kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Orust eller i
hela Sverige Förvaltningen för funktionsstöd i Göteborgs Stad arbetar för att människor med funktionsnedsättning ska kunna leva självständiga liv med meningsfull sysselsättning, rik social samvaro och full delaktighet i samhället utifrån sina förutsättningar. Vi beslutar utifrån lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade samt socialtjänstlagen, och arbetar med boende, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning.
Med ca 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning och vill vara med och utveckla kunskapsområdet och bidra till att rättigheterna om delaktighet och tillgänglighet gäller alla.
Här finns plats för dig som är bra på att inkludera andra, tänker nytt och som med engagemang skapar bättre vardagar för göteborgarna. Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.
Följ oss gärna på LinkedIn:
www.linkedin.com/company/goteborg-funktionsstod Publiceringsdatum2021-04-23ArbetsuppgifterVi söker nu en lokal inköpssamordnare (LINK) som kommer att serva myndighet Hisingen/Centrum.
I uppdraget som lokal inköpssamordnare kommer du bland annat att arbeta med att ta fram en strategi för verksamhetens inköp av köpta insatser enligt Socialtjänstlagen och LSS. För att lyckas med det behöver du kartlägga nuvarande leverantörer per insats, samt alla våra direktupphandlingar/leverantörer utanför ramavtal. En annan del av uppdraget är att arbeta fram en struktur och rutiner för att kvalitetssäkra avtalskompetens i verksamheten, genom uppföljning av avtal och kvalitet. Detta kommer sedan att vara till stöd för val av utförare av köpta insatser.
I rollen som lokal inköpssamordnare tar du även fram informations- och utbildningsmaterial samt utbildar berörda enheter och chefer i processer och rutiner gällande avtalsfrågor. Du kommer att vara ett operativt stöd till såväl handläggare, 1:e socialsekreterare och enhetschefer i inköpsprocessen, vilket kan innebära att stötta vid avtalsförhandlingar, ge stöd vid val av insats/leverantör, omförhandla avtal där det finns ramavtal samt att delta i kontakter med leverantörer vid förhandling.
Genom att hålla koll på avtalstider, följa upp avtal samt sammanställa erfarenheter av ramavtal kan du ge input till verksamhetens ekonomi- och kvalitetsuppföljning. Innehållet i tjänsten kan komma att förändras över tid.
Som lokal inköpssamordnare hos oss erbjuds du ett utmanande och omväxlande arbete med kompetenta och engagerade kollegor!
KvalifikationerVi söker dig med högskoleexamen inom ekonomi eller med annan inriktning som arbetsgivaren finner lämplig utifrån tjänstens förekommande arbetsuppgifter. Uppdraget kräver erfarenhet från arbete inom verksamhetsområdet socialtjänst.
Du som söker bör även ha tidigare erfarenhet av arbete med ekonomi, administration samt processledning. Goda datakunskaper är en förutsättning för uppdraget. Ett intresse för avtal, inköp och ekonomi tillsammans med ett ekonomiskt tänk är avgörande för tjänsten. Eftersom du kommer att ta fram strategier, göra uppföljningar etc. krävs även att du har god förmåga att dokumentera.
Rollen som lokal inköpssamordnare kräver att du har förmåga att självständigt driva olika processer samtidigt. Vi söker därför dig som har god förmåga att planera och strukturera ditt arbete och som trivs i en roll där får ta ansvar för att ditt arbete går framåt. Då du stöttar och till viss del utbildar chefer och medarbetare inom sektorn söker vi dig som är pedagogisk och har en god kommunaktiv förmåga. Utöver det söker vi dig som är samarbetsinriktad och som har förmåga att skapa goda relationer med de du har kontakt med i ditt arbete.
Vi ser fram emot din ansökan!
ÖVRIGT
I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.
Som en del av urvalsprocessen kommer vi att använda oss av arbetspsykologisk testning. Har du en aktuell profil för tjänsten kommer du att få ett test skickat till den e-postadress du uppger i din ansökan efter sista ansökningsdag. Kontrollera därför även skräpkorgen i din mail.
Intervjuer för denna tjänst kommer att hållas digitalt på grund av rådande pandemi.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-05-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagGöteborgs kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C54118".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs kommun (org.nr 212000-1355)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Förvaltningen för funktionsstöd
Jobbnummer 5713625
Observera att sista ansökningsdag har passerat.