Logistikplanerare med servicefokus till Holmen i Norrköping

Holmen AB / Logistikjobb / Norrköping
2025-09-01


Visa alla logistikjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Holmen AB i Norrköping, Finspång, Linköping, Nyköping, Örebro eller i hela Sverige

Ett smart och meningsfullt valVill du vara med och utveckla framtidens logistiklösningar för våra klimatsmarta produkter? Är du lösningsorienterad och trivs med att arbeta i ett internationellt sammanhang? Då kan du bli vår nya logistikplanerare till vårt innovativa team i centralt belägna kontor mitt i Norrköping!

Din nya arbetsplats

Holmen är ett svenskt skogsbolag med över 3 000 medarbetare. Vi erbjuder hållbara produkter från våra förnybara svenska skogar till kvalitetsmedvetna kunder världen över. Ett av Holmens fyra affärsområden är Holmen Board and Paper där över 2000 medarbetare arbetar med att skapa innovativa och klimatsmarta lösningar.

Vårt huvudkontor ligger vid Strömmen i Norrköping, bara några minuters promenad från resecentrum. Här arbetar drygt 60 medarbetare med att optimera kundernas pappers- och kartongval genom affärsutveckling, marknadsanalys, försäljning, produktions- och logistikplanering, och kundservice. Holmens kultur präglas av mod, engagemang och ansvar.

Din framtida utmaning

Som logistikplanerare hos oss får du en nyckelroll i att säkerställa att våra kunder runtom i världen blir nöjda med sina leveranser av våra klimatsmarta produkter från våra produktionsenheter. Du kommer att planera och boka transporter för leveranser till marknader i Europa och världen. Du hanterar dokumentation kopplat till transportbokningar och är en viktig länk mellan produktionsenheter och våra internationella sälj- och kundserviceteam.

Rollen innebär mycket kontakt med både interna och externa parter, såsom bruk, Customer Service, säljare, speditörer, terminaler och partners. Du kommer att ha en aktiv del i utvecklingen av våra logistikprocesser genom att bidra till kontinuerliga förbättringar och effektiviseringar. Du spelar en nyckelroll i att säkerställa effektiva och hållbara leveranser med hög kundnöjdhet.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Planera och koordinera internationella leveranser
• Hantera transportbokningar och tillhörande dokumentation
• Fungera som kontaktpunkt mellan interna och externa parter i leveranskedjan
• Delta i initiativ för att förbättra och utveckla våra logistikprocesser

För att lyckas i rollen

Vi söker dig som gillar att ge bra service, har arbetat med transportplanering och som gärna tar egna initiativ för att kommunicera och lösa problem tillsammans med andra. Oavsett om du är ny inom logistik eller supply chain, eller har jobbat med det ett tag - du är varmt välkommen att söka!

Vi verkar på en föränderlig bransch där nytänkande är viktigt, så vi uppskattar flexibilitet och ett lösningsfokuserat sätt att tänka. Du håller dig lugn och strukturerad även när saker inte går enligt plan, och du är proaktiv i att förbättra både logistikflöden och kundupplevelser.

Du trivs i en stöttande arbetsmiljö och bidrar till en positiv och inkluderande kultur på jobbet. Du har en yrkesutbildning eller högskoleutbildning inom ett relevant område och pratar engelska obehindrat - många av dina kontakter kommer att vara internationella. Du har grundläggande kunskaper i MS Office, och har du jobbat med affärssystem eller inom processindustrin är det ett plus, men inget krav.

Vi erbjuder dig

Hos oss blir du en del av en engagerad organisation där hållbarhet och långsiktighet är kärnvärden i vår internationella verksamhetsmiljö.

Vi erbjuder dig:

• En roll med stort ansvar och möjlighet att påverka.
• Utvecklande arbetsuppgifter, i en internationell kontext. Du arbetar i vårt Norrköpingskontoret med hela världen som ditt arbetsfält.
• En arbetsplats med trevliga kollegor och där vi samarbetar och inkluderar varandra

Denna är en vikariattjänst på ca. 1 år med goda chanser för fortsatt anställning inom Holmen. Nu ser vi fram emot din ansökan - vänta inte till sista dagen utan skicka in den redan idag! Att bifoga ditt CV och svara på våra urvalsfrågor räcker.



Vi får skogen att växa och ge

Holmens verksamhet utgår från kraften som finns i skogen. Träden som växer, vattnet som rusar i älvarna och vinden som blåser i trädtopparna. Det är kärnan i Holmen, en affär byggd på skogens kretslopp och de förnybara produkter vi kan skapa av detta. Våra affärsområden är Skog, Energi, Trävaror, Kartong och Papper. Vi är 3 500 medarbetare som med mod, engagemang och ansvar skapar en hållbar framtid.

Premiumkartong och innovativa pappersprodukter av färsk fiber Holmen utvecklar premiumkartong och innovativa pappersprodukter för allt ifrån kosmetik, elektronik, läkemedel och livsmedel till böcker, magasin, reklam och transportförpackningar. Våra produkter uppskattas av medvetna kunder tack vare sina utmärkta produktegenskaper och låga klimatavtryck. Vi använder färska fiber från hållbart brukade skogar. Våra anläggningar för produktion och förädling ligger i Braviken, Hallstavik, Iggesund och Strömsbruk, Sverige, samt i Workington, Storbritannien.

Ersättning
Fast månadslöne

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-09-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Holmen AB (org.nr 556001-3301), https://www.holmen.com/sv

Arbetsplats
Holmen

Kontakt
Supply Chain Director
Josefine Wigren
josefine.wigren@holmen.com
070 170 74 73

Jobbnummer
9486364

Prenumerera på jobb från Holmen AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Holmen AB: