Logistikkoordinator
SW / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2012-01-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Logistikkoordinator" (publicerad 2014-01-20) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SW i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice och IT, med placering i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vår affärsidé är att tillgodose företagens behov av flexibel arbetskraft och samtidigt vara en naturlig partner vid rekryteringar.
För kunds räkning söker vi en logistikkoordinator. Vår kund är ett väletablerat företag inom IT-branschen, med stationering i Solna. Uppdraget är tänkt att starta omgående och pågå under minst sex månader. Du erbjuds en spännande tjänst där du har god möjlighet att påverka och utveckla rollen som logistikkoordinator. Du har också en unik möjlighet att få ansvara för och skapa mervärde genom hela logistikflödet. Tjänsten är strategiskt viktigt och bjuder på utvecklande och utmanande arbetsuppgifter.
Publiceringsdatum2012-01-16Dina arbetsuppgifterI dina arbetsuppgifter som logistikkoordinator kommer du ansvara för samtliga kunders order och logistik. Du ingår i en logistikenhet och samarbetar med i stort sett samtliga avdelningar internt hos vår kund. Ditt arbete startar när en affär har skett och i denna kritiska fas är det ditt ansvar att se till att kund är nöjd, får leverans i tid och hålla de olika parterna uppdaterade om orderstatus. Exempel på arbetsuppgifter anges nedan.
• Bearbeta och följa upp order
• Säkerställa leverans och leveranstider
• Stämma av leveranser och att det stämmer kontra listor och system
• Informera säljare och kunder om leveranser och beräknade leveranstider
• Returer och leverans av dessa
• Kontakt med distributörer, installatörer, tull, säljare, kund, fabrik etc.
Ett stundande systemskifte kommer också innebära att du involveras i och stundtals kommer leda olika projekt kring detta.
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har någon typ av erfarenhet inom orderhantering samt erfarenhet av arbete i en roll med mycket kontakter. För att lyckas i rollen behöver du ha god förståelse för orderflödet och dess processer. Du har mycket goda datakunskaper och mycket goda färdigheter i Officepaketet. Det krävs att du behärskar engelska i tal och skrift.
Personligheten är viktigast i denna roll och kommer vara det som är utslagsgivande. Du är framåt, tar initiativ och tycker om att ha mycket kontakter med breda kontaktytor. Du tvekar inte att ta de kontakter som behövs, driva på och ha god struktur. Du har ett ordningsamt arbetssätt, förmåga att se till helheten samt är stresstålig. Vidare känner du ett stort engagemang för ditt arbete och har alltid kunden och affären i fokus.
Övrigt'
Ovanstående tjänst är ett konsultuppdrag om minst 6 månader med anställning hos SW. För rätt person finns mycket goda möjligheter till tillsvidareanställning hos kund. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Markus Mattson på telefon 08-407 55 26.
Arbetstider och omfattningHeltid
ErsättningEnl ök
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-02-10
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarkus Mattson, +46 8 407 55 26
FöretagSW
AdressSW
10391 Stockholm
Jobbnummer 1130035
Observera att sista ansökningsdag har passerat.