Logistiker/Customer Support

Randstad AB Stockholm / Logistikjobb / Täby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Täby, Vallentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB Stockholm i Täby, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna, Solna eller i hela Sverige

Idag finns Randstad i tjugo länder med över 2.500 lokal avdelningar i Europa, Nordamerika och Asien. På Randstad har vi specialiserat oss på att hjälpa företag med kompetent personal inom Administration, Kontor, Ekonomi, Finans, Teknik, IT, Produktion & Lager. Med ca 700 medarbetare i Stockholm, Göteborg, Nyköping, Norrköping och Västerås är vi idag ett av landets ledande bemanningsföretag. Varje dag går runt 325.000 Randstad-medarbetare ut och jobbar hos våra kunder, inom alla tänkbara branscher. Det gör Randstad till ett av de största bemanningsföretagen i världen. Randstad Sverige är medlem i Svenskt Näringsliv och är auktoriserat av Bemanningsföretagen, som ingår i Almega.
Vår kund är ett växande företag med lång erfarenhet inom antennbranschen som säljer standardsortiment från lager, kundanpassade antenner med JIT leveranser direkt till bilindustrins
produktionslinor eller speciallösningar till övriga industrin. Du kommer till en början att arbeta som inhyrd konsult anställd av Randstad för att sedan gå över fast till vår kund. 

Publiceringsdatum
2008-01-17

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta i ett team med ytterligare en person. Ni kommer tillsammans ansvara för att logistikflödet till företagets kunder håller högsta servicenivå. Företagets kunder är
världsledande OEM kunder inom sina branscher, vilket kräver stort engagemang samtidigt som det är en väldigt rolig utmaning. I det dagliga arbetet som sker i kundens MPS system Concorde med
löpande arbetsuppgifter som prognostisering, bearbetning av leveransplaner, bevakning, fakturering eller via telefon ger visst tekniskt support, löser leveransproblem, koordinerar leveranser
med deras externa lager. Nya projekt implementeras löpande och din roll blir att säkerställa och koordinera logistikflöden med kunderna. Uppföljningsarbete sker till stor del i Excel!   

Utbildning och erfarenhet
Du får arbeta med ett brett ansvarsområde inom Customer support. Förutom utbildning inom området bör Du ha erfarenhet från liknande arbete inom bilindustrin eller andra OEM kunder. Du ska kunna
och ha förståelse för logistikflöden, kunna boka transporter, göra expeditionsupphandlingar. Du pratar liksom uttrycker dig skriftligt på engelska på det professionella sätt som situationen
kräver. Mycket goda kunskaper i Excel är ett krav. 

Dina personliga egenskaper
Vår kunds Customer Support är ansiktet utåt och du måste brinna för att jobba med kunder och lösa logistikproblem tillsammans med våra Inköpare eller Key Account's. Du ser möjligheter och
inte problem och gillar att söka bästa lösning i varje uppdrag som hamnar på ditt bord.  

Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att ringa Linda Högfeldt eller Maria Lavin på telefon 08-693 94 00.  

Välkommen med din ansökan! 

  

Anställningstyp/arbetstider
Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Ansök via vår webbplats »
Sista ansökningsdag 2008-02-16

Företag
Randstad AB Stockholm
Box 17193
10462 STOCKHOLM

Jobbnummer
101527

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad AB Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB Stockholm: