Logistiker
Randstad AB / Speditörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla speditörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Randstad AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2023-08-21Dina arbetsuppgifterVi söker just nu en erfaren Logistiker som vill utnyttja sina kunskaper och vara Logistikchefens högra hand. Under sommaren 2024 kommer företaget byta ERP system och söker därför efter en konsult under tiden befintliga anställda jobbar i det projektet. Arbetet är varierande och passar dig som trivs att hoppa mellan olika arbetsuppgifter och jobba i en flexibel miljö.
Uppdrag: omgående - 31.12.2024
Plats: Liljeholmen, Stockholm
Arbetstider: Heltid, 8-17. Möjlighet till distans 2 dagar i veckan.
Arbetsgivare: Randstad AB
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Du ansöker på
www.randstad.se, senast 2023.07.20. Urval sker löpande. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Lisa Löfdahl,
lisa.lofdahl@randstad.se.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansvarsområden
Huvudansvar
Se till att efterfrågehantering och schemaläggning (företag & prognos) görs i ERP (Enterprise Resource Planning) för tilldelade projekt(er)
Hantera 3PL-aktivitet för tilldelade projekt (ansvarar för lagerhantering, ingående, utgående, plockorder och har dagliga utbyten med företaget för att lösa alla anomalier)
Stödja Project Material Managers aktivitet som tillhandahåller data extraherad från BAAN genom Excel-rapporter (försäljningsorder, lager, materialtäckning)
Övervaka och rapportera nyckelprestandaindikatorer (inventeringsnoggrannhet, prestanda för cykelräkning, månatlig hård inventeringsrapport); optimera lagernivån
Lösa transport- och tullfrågor
KvalifikationerKompetenser & färdigheter
Logistikbakgrund i 5 år
Mycket goda kunskaper i Excel-rapporter (de jobbar mycket i detta)
Rigorös och strukturerad
Team-player och flexibel, kunna hoppa mellan olika arbetsuppgifter
God kommunikationsförmåga, initiativförmåga och problemlösningsförmåga
Behärskar svenska och engelska flytande
Om företagetPå Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-09-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "201441987".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Randstad AB (org.nr 556242-1718)
Arbetsplats Randstad
Kontakt Lisa Löfdahl
Lisa.lofdahl@randstad.se Jobbnummer 8047460
Observera att sista ansökningsdag har passerat.