Logistics Manager - 004LV4
Schneider Electric / Inköpar- och marknadsjobb / Burlöv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Burlöv,
Lomma,
Malmö,
Staffanstorp,
Lund eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Schneider Electric i Burlöv,
Malmö,
Lund,
Svalöv,
Helsingborg eller i
hela Sverige Produktionsenheten söker nu en Logistikchef för placering i Arlöv.
Som Logistikchef hos oss har du en personalledande roll för inköps- & lagerpersonal samt ansvar för materialflöden till vår lokala produktion av mellanspänningsställverk. Du jobbar nära såväl vår lokala produktion, som olika supportfunktioner i organisationen.
I rollen ingår ett övergripande inköpsansvar där du tillsammans med vår strategiska inköpare driver besparingsprojekt och genomför förhandlingar. Du är kontaktperson både internt och gentemot våra leverantörer samt har en viktig nyckelfunktion i att samordna, koordinera och driva förbättringsprojekt genom hela värdekedjan ända fram tills ställverket finns på plats hos kunden.
Vårt erbjudande till dig är ett självständigt, roligt och omväxlande arbete med frihet under ansvar och en möjlighet att vara med och påverka under en spännande tillväxtresa. Hos oss är det viktigt att ha det roligt på jobbet och känna sig motiverad även en måndagsmorgon. Du kommer att arbeta i ett internationellt marknadsledande företag med stort fokus på individuell tillväxt, utbildning och flera intressanta utvecklingsmöjligheter!
Har du frågor om tjänsten så ring gärna Magnus Nilsson (rekryterande chef), tfn 010 478 19 75, och vill du berätta mer om dig själv och varför du tycker att detta är rätt tjänst för dig så ring gärna Liselott Wigstrand Tuvesson på tfn 010 478 29 37.
Vi bearbetar ansökningarna löpande och ser gärna att du anmäler ditt intresse snarast, via
www.schneider-electric.se/jobb. Varmt välkommen med din ansökan!
På Schneider Electric kallar vi det Life Is On, läs mer på
www.schneider-electric.se/jobbDu har/är:
• eftergymnasial inköp/logistikutbildning eller motsvarande.
• minst 3 års erfarenhet av projektledning och/eller personalansvar.
• goda språkkunskaper i svenska och engelska språken, både i tal och i skrift.
• van IT-användare med goda kunskaper i Microsoft Office och SAP.
• vana att göra analyser inom lager/flödesoptimering, totalkostnadsanalyser mm.
• erfarenhet av leverantörs-/avtalsförhandlingar.
Som person är du serviceinriktad, drivande, noggrann, kommunikativ, lösnings-fokuserad och stresstålig. Du gillar högt tempo, har god förmåga att hålla många bollar i luften samtidigt samt trivs med att jobba i team och träffa leverantörer. Du har en positiv läggning och god social förmåga.
Vill du arbeta hos Sveriges ledande leverantör av mellanspänningsställverk?
Vår produktionsenhet Elektriska AB Delta grundades 1951 och är ett helägt dotterbolag till Schneider Electric. Enheten sysselsätter 50-talet anställda, omsätter ca 120MSEK årligen och är Sveriges ledande tillverkare av mellanspänningsställverk med slutkunder framför allt inom elbolag, större industrier och infrastruktur.
Publiceringsdatum2018-07-11Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSchneider Electric
AdressSchneider Electric
Arlöv
23235 Arlöv
KontorsadressArlöv
Jobbnummer 4240214
Observera att sista ansökningsdag har passerat.