Lobby Host / Receptionist - Vikariat
Sodexo AB / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sodexo AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vill du vara en del av något större?
Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, Om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling och tillväxt. Då är du välkommen till Sodexo!
Lobby host / receptionist - 1 års vikariat!
Vi söker efter en service minded, engagerad och ansvarsfull lobby host / receptionist till vår kund, ett välkänt techbolag i centrala Stockholm. Som Lobby host kommer du att ingå i vårt i Real Estate & Facilities team som brinner för att leverera exeptionella gästupplevelser!
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som lobby host är du ansiktet utåt hos vår kunds unika kontor i Urban Escape. Dina främsta arbetsuppgifter är att skapa ett förstklassigt bemötande för både anställda och besökare genom att;
• Välkomna och ta hand om både anställda och besökare i vår fartfyllda lobby.
Registrering av besökare i vårt gästsystem, förbereda och skriva ut gästkort inför möten och events och ser till att gästerna får ett gästkort vid ankomst.
• Ha ett nära samarbete med vår eventkoordinator vad gäller events och är behjälplig med deltagarlistor, osv. Bokning av konferensrum förekommer också.
• Ta hand om anställda och hjälpa nyanställda att beställa passerkort, visning av kontoret, skickar ut välkomstbrev, ger ut tillfälliga passerkort och är behjälplig med många ärendenden rörande både anställda och besökare.
• Hantera all inkommande och utgående post och paket och ser till att rätt brev/paket hamnar hos rätt person. Vid utgående post beställer du bud, m.m.
Då vi hanterar en hel del säkerhetsklassade dokument är det viktigt att man är noggrann och ansvarsfull vid hanteringen av dessa.
• Arbetet innebär en stor del administration och datorvana och kunskap i Microsoft office 365 är ett krav. Du har daglig kontakt med anställda, leverantörer, m.m. via mail, Teams och telefon.
Då vi arbetar i en internationell affärsmiljö är både obehindrad svenska och engelska ett krav.
• Ansvarar för inköp och inventering av allt kontorsmaterial och beställningar, ha koll på lager och vad som behöver köpas in så som pennor, papper, besöksband, m.m.
• I övrigt ser du alltid till att lobbyn är välkomnande, ren och prydlig. Att se över konferensrum och sociala ytor samt fylla på i konferensrum med nödvändigheter ingår också i rutinen.
• Att vara behälplig vid events, servering av catering, m.m. kan också förekomma.
Personliga egenskaper
Som person är du serviceminded, stresstålig och flexibel samt kan hantera många bollar i luften samtidigt. Då du kommer träffa mycket människor är det viktigt att du är en social och serviceminded person som gillar att hålla ordning och reda runt omkring dig. Du är ansvarstagande, noggrann och har en passion för service. Tidigare erfarenhet från liknande roll som receptionist samt inom service- och hospitality industrin är ett stort plus!
I denna roll är relationsskapande och teamwork det viktigaste. Tillsammans med dina kollegor skapar du förutsättningar för att alltid leverera service på hösta nivå för våra medarbetare och besökare.
Vi värderar personliga egenskaper högt och söker efter en person med rätt attityd som älskar att arbeta med människor, har ett glatt humör och är ansvarsfull.
Vårt erbjudande
Detta är en spännande möjlighet där du får vara en del av ett globalt team. Vi lovar dig en dynamisk och utmanande roll där ingen dag är den andra lik!
Detta är en heltidstjänst Måndag - Fredag 08:00-17:00. Detta är ett vikariat på minst ett år med stor möjlighet till förlängning / tillsvidareanställning i slutet av vikariat. Tjänsten tillsätts så snart som möjligt.
Har vi fått din uppmärksamhet?
Skicka gärna din ansökan med CV så fort som möjligt men inte senare än 2023-09-30. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
För frågor, kontakta Claudia Karlsson på
claudia.karlsson@sodexo.com .
Vi ser fram emot att höra från dig!
Ersättning 25 000 - 27 000 / mån Friskvårdsbidrag, rabatter på hotell, m.m.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-09-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sodexo AB (org.nr 556528-2984),
http://www.sodexo.se Jobbnummer 8092294
Observera att sista ansökningsdag har passerat.