Livsmedelscontroller

Helsingborgs stad, Stadsledningsförvaltningen / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgs stad, Stadsledningsförvaltningen i Helsingborg

HELSINGBORG -SUNDETS PÄRLA
Helsingborg är det naturliga navet i den norra delen av den expansiva Öresundsregionen.
Staden erbjuder såväl människor som företag unika möjligheter för utveckling och välbefinnande. Delaktighet, framtidstänkande och ständiga förbättringar utgör grunden för landets mest attraktiva stad.

Publiceringsdatum
2012-06-20

Arbetsuppgifter
Helsingborgs stad söker en Livsmedelscontroller med ansvar för samordning av stadens arbete kring inköp av livsmedel i hela anskaffningsprocessen. Vi förväntar oss en medarbetare som vill utveckla samordning, upphandlingsmetoder och avtalsuppföljning inom livsmedelsområdet och som blir sporrad av höga målsättningar. Vi erbjuder dig de bästa verktygen och den rätta miljön för att lyckas.

Tjänsten är placerad både på Upphandlingsenheten vid Stadsledningsförvaltningen och på Skol- och fritidsförvaltningen. Tjänsten är ny och det finns stort utrymme för påverkan på tjänstens utformning.

Dina arbetsuppgifter kommer främst att bestå av:
• samordna avtals- och inköpsfrågor för stadens alla beställande enheter, den centrala Upphandlingsenheten, leverantörer, producenter och övriga aktörer inom området. Detta arbete omfattar framför allt sortimentsfrågor
• att vara aktiv i genomförandet av upphandling samt i kontroll, uppföljning och utveckling av ingångna avtal
• att tillsammans med den centrala Upphandlingsenheten utveckla långsiktiga strategier kring stadens upphandling av livsmedel. Ett särskilt fokus finns på områdena ekologiskt producerade livsmedel och rättvisemärkta livsmedel

Kvalifikationer
Du är utbildad kostekonom eller har likvärdig utbildning samt har minst 5-10 års yrkeserfarenhet inom området. Vidare har du ingående kunskap om de förhållanden som råder inom livsmedelsbranschen såväl vad gäller relationen mellan producent och återförsäljare som vad gäller relationen mellan återförsäljare och kund. I detta ingår att du har ingående kunskap och erfarenhet av hur sortimentsfrågor och inköpsbeteenden i stadens verksamhet påverkar utfallet av ingångna avtal utifrån ekonomi och kvalitet.

Det är önskvärt att du har praktisk erfarenhet av den kommunala inköpsorganisationen inom livsmedelsområdet, praktisk erfarenhet av måltidsproduktion samt praktisk kunskap om anpassning till inköp av ekologiskt producerade livsmedel och rättvisemärkta livsmedel.

Dina personliga egenskaper och din utvecklingspotential är lika viktiga som din erfarenhet. Egenskaperna vi söker hos dig innefattar en stark kommunikativ förmåga. Du är resultatorienterad, analytisk och ser lösningar och alternativa möjligheter. Vidare har du en utvecklad förmåga att skapa och upprätthålla goda kontakter med servicerollen i centrum.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-07-03
Tillträde sker enligt överenskommelse. Vid rekryteringen kan tester och registerkontroll förekomma.
Ange följande referens när du ansöker: A280600
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Henrik Karlsson, 042-10 50 59

Företag
Helsingborgs stad, Stadsledningsförvaltningen

Adress
Helsingborgs stad, Stadsledningsförvaltningen
HR-avdelningen
25189 Helsingborg

Jobbnummer
1277758

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgs stad, Stadsledningsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgs stad, Stadsledningsförvaltningen: