LIV administratör till central stabsfunktion

Söderberg & Partners / Bankjobb / Sundsvall
2017-01-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "LIV administratör till central stabsfunktion" (publicerad 2017-08-22) ⬅️


Visa alla bankjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Söderberg & Partners i Sundsvall, Örnsköldsvik, Östersund, Gävle, Umeå eller i hela Sverige

Söderberg & Partners är Sveriges ledande fristående rådgivare och förmedlare av
försäkringar och finansiella produkter. Vi har tillgång till Nordens största fristående
analysavdelning, vilken dagligen följer försäkringsbolagen, bankerna, fondbolagen
och investmentbankerna ur ett produktperspektiv. Söderberg & Partners-koncernen har ca 1000 medarbetare.

Söderberg & Partners har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang och intresse för sina respektive arbetsområden. Detta skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer. Vi söker, och premierar, medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.



Är du intresserad av försäkring och pensionshantering? Söker du en självgående och ansvarsfull tjänst inom administration? Söderberg & Partners utökar och söker en noggrann och engagerad administratör med erfarenhet inom pensionsadministration till vår Premiecentralsgrupp.

Premiecentralsgruppen är en central funktion som arbetar med att stötta och säkerställa det administrativa flöde vi har mot vår Premiecentral och Samfaktureringstjänst.

Att arbeta inom Söderberg & Partners är utvecklande och stor möjlighet ges till eget ansvar.
Organisationen är ständigt under utveckling och därmed söker vi dig som vill vara med och utveckla våra verksamheter. Som ett led i utvecklingen kommer denna tjänst vara formbar efter de behov som uppstår i organisationen.

Arbetsuppgifter:
Du kommer vara spindel i nätet och hantera administrationen i Söderberg & Partners senaste upphandlingar som hanteras via en s.k. Premiecentral. Du är med och driver ständiga förbättringar med syftet att förfina det löpande arbetet och processerna kring administrationen. Du kommer att arbeta i dialog med försäkringsbolag, Premiecentral och övriga stabsfunktioner, samt bistå rådgivare och administratörer inom Söderberg & Partners med att följa upp samt säkerställa att affär och informationsflöde blir korrekt i de berörda upphandlingarna.

Vi söker dig som är självständig, metodisk och noggrann till denna centrala stabsfunktion.
Du bör också vara strukturerad och ha lätt att uttrycka dig i tal och skrift. Du trivs med att ta egna initiativ, men kan också självständigt omvandla instruktioner till resultat. Förmågan att se verksamhetsnytta och prioritera är vital. Erfarenheter inom pensionsadministration är meriterande.

Vi ser gärna att du:

• Har ett par års erfarenhet av pensionsadministration
• Är noggrann och strukturerad i ditt arbete
• Arbetar självständigt med problemlösning samtidigt som du är en lagspelare
• Uppskattar översikt men har ett sinne för detaljer
• Vana att jobba med tydliga deadlines under månaden
• Har intresse för och lätt att lära dig nya administrativa system
• Har intresse för att förenkla manuella moment genom att utveckla processer och nya tekniska lösningar


Det är även en fördel om du har erfarenhet av:

• Dokumentationsarbete
• Excel
• Försäkringssystem som exempelvis Visi
• Enklare bokföring
• Eftergymnasial utbildning

Du kommer att få arbeta med ett gäng engagerade och erfarna medarbetare i en stimulerande miljö med goda utvecklingsmöjligheter och högt i tak.

Vi rekryterar löpande så registrera gärna din ansökan så snart som möjligt! Välkommen med din ansökan!

Placering: Kyrkogatan 22, Sundsvall,
Anställningsform: Tillsvidare
Sysselsättningsgrad: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Omgående/efter överenskommelse
Sista dag att ansöka är 2017-02-12
Kontaktperson: Camilla Svahn, Gruppchef, 0761-49 52 14

Vi har redan tagit beslut om annonsering samt rekryteringsprocess för denna tjänst och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med försäljare av annonsplatser och rekryteringsfirmor.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Rekrytering

Publiceringsdatum
2017-01-18

Ersättning
Månatlig löneutbetalning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Söderberg & Partners

Adress
Söderberg & Partners
Box 7785
10396 STOCKHOLM

Kontorsadress
Box 7785 10396 STOCKHOLM

Jobbnummer
3269751

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Söderberg & Partners

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Söderberg & Partners: