Linum Söker En E-Commerce Coordinator
Linum AB / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Linum AB i Stockholm - Kundservicerelaterade uppgifter kopplat till vår webshop, exempelvis besvara kundmail och bemöta förfrågningar och hantera returer och reklamationer. Ibland förekommer också kontakt över telefon och då inte sällan på engelska.
• Utveckling av innehåll på site, exempelvis produkttexter och bilder samt enklare SEO- arbete. Sammanställande av produkter till start- och landningssidor samt merchandising och kampanjstyrning.
• Sammanställande av material kopplat till webshopen ihop med grafiker, exempelvis nyhetsbrev, sociala medier och digital annonsering.
• Varuförflyttning och uppladdning av varor, så att webshopen ständigt är uppdaterad.
• Delta i försäljningsmöten rörande webshopen och se till att utföra, optimera och följa upp försäljningsplanen.
• Driftrelaterade frågor.
Vi söker dig som har följande meriter;
• Genomgått en utbildning kopplad till e-handel, exempelvis IHM, Medieinstitutet eller snarlikt.
• Har konkreta erfarenheter från e-handelsbranschen, genom exempelvis praktik eller ett första arbetsår.
• Har arbetat i e-handelsplattformar (med fördel Centra) och gärna affärssystem (med fördel VISMA) och förstår hur den digitala arbetsmiljön fungerar.
• Behärskar svenska och engelska på en mycket god nivå i tal och skrift.
Vänligen observera att inget av ovanstående är ett krav, utan snarare önskvärda erfarenheter från vår sida.
För att trivas i rollen måste du vara en sann digital administratör. Du är noggrann, men inte långsam. Du finner en tillfredsställelse i att utföra en uppgift från start till mål och ser förbättringspotential längs vägen. Du är en handlingskraftig och lösningsorienterad doer som gillar att verka operativt och se direkt resultat av ditt arbete. Som person har du precis inlett din karriär inom e-handel och tänker att detta är din framtidsbransch. Du förstår att det är first thing first som gäller och att det är viktigt att kunna förstå och driva en webshop från grunden innan det är dags för nästa kliv i arbetslivet. I detta är du prestigelös. Du är positiv, lättlärd och har en känsla för god service. Dessutom gillar du digitala, kommersiella miljöer och längtar efter att ha en vardag som cirkulerar kring dem. Du måste vara mycket duktig på svenska och kunna skriva och tala god engelska.
LINUM grundades 1966 och har sedan dess etablerats och vuxit till ett omtyckt inredningsvarumärke inom premiumsegmentet. Med högkvalitativa hemtextiler och unika mönsterbilder, har LINUM skapat sig en position i europeisk framkant. Under 2018 inleddes en tillväxtresa och med kunderbjudandet i fokus har LINUM för ambition att utveckla sin digitala affär. Som ett led i satsningen önskar nu LINUM rekrytera en webshop administrator som kan bidra till vår webshops fortsatta utveckling.
Varaktighet, arbetstid
Vi tillämpar sex månaders provanställning med 2 veckors ömsesidig uppsägning i provanställningsperioden. Efter sex månader övergår tjänsten i en tillsvidare om ingen annan överenskommelse träffats.
Publiceringsdatum2018-12-12ErsättningLINUM är ett litet bolag med tio anställda och vi sitter i fina lokaler centralt på Östermalm i Stockholm. Vi har fina förmåner i form av friskvårdsbidrag, tjänstepension och sjukvårdsförsäkring.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-31
Ange följande referens när du ansöker: SC LINUM
KontaktCharlotta Dahlqvist
charlotta.dahlqvist@linumdesign.comFöretagLinum AB
AdressLinum AB
Karlavägen 64
11449 Stockholm
KontorsadressKarlavägen 64
Jobbnummer 4506690
Observera att sista ansökningsdag har passerat.