Linkon rekryterar ekonomihandläggare till Norrköping

Experis Finance Huvudkontor / Ekonomiassistentjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige

Med en vision att skapa "seamless mobility" for den markbundna transportsektorn tillhandahåller Linkon boknings, betalnings- och biljettlösningar som gör det enkelt att resa med fler transportörer över olika gränser. Linkon utvecklar och använder teknologi som ligger i framkant. Vi gör det enkelt för våra kunder att nå resenärerna med sina produkter, genom många olika kanaler. Vår sammanlagda erfarenhet och gedigna kompetens, gör att Linkon har en naturlig plats i "hjärtat" av markbundna transportindustrin. Resebranschen är under stark utveckling, både när det gäller resande och förändring av producenternas egna och gemensamma erbjudanden, vilket gör att Linkon har en mängd spännande utmaningar framför sig. Huvudkontoret ligger på Vasagatan i Stockholm.

Publiceringsdatum
2016-03-14

Dina arbetsuppgifter
• Nationell avräkning till olika svenska tågoperatörer och producenter vilket innebär att fördela pengar från återförsäljare till olika operatörer på ett neutralt och korrekt sätt.
• Utbetalningar, konteringar och bokföring i ekonomisystemet. Vårt ekonomisystem är Microsoft Dynamics NAV
• Kontoavstämningar på vissa avräkningskonton sam delta i projekt inom ramen för arbetet
• Säljställeredovisning vilket innebär kontroll av redovisningar från återförsäljare så som resebyråer, samt att du agerar redovisningssupport till återförsäljare via telefon och mail.
I rollen ingår även lönehantering då du tillsammans med gruppchefen har ansvaret för detta månadsvis. Inom ramen för det uppdraget ingår sammanställning av underlag för utbetalning av lön månadsvis, bokföring av löner, semesterskuld, pensioner samt andra tillhörande administrativa uppgifter.

Vem är du?
Vi ser att du har gymnasiekompetens inom ekonomi eller motsvarande utbildning. Du har grundutbildning inom redovisning alternativt arbetslivserfarenhet, vi förutsätter dock att du har kompetens gällande hantering av debet, kredit och balansräkning. Du har även kännedom om regelverk kring lönehantering. Vidare har du förmågan att uttrycka dig väl i tal och skrift både på engelska och svenska. Du är van användare av Officepaketet och har lätt för att sätta dig in i nya affärssystem. Idag handlägger vi vårt lönearbete i Hogia.

Som person är du självständig, strukturerad och serviceminded. Vidare har du förmågan att snabbt omprioritera din dag om arbetsuppgifterna kräver det. Vi ser även gärna att du är driven, innovativ och prestigelös.

Kontaktperson för detta jobb
Skicka din ansökan via ansökningslänken nedan. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Therese Fyhr på telefon 011-19 18 98 eller via mail therese.fyhr@se.experis.com . Urval sker löpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Therese Fyhr 011-191898

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2723426

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: