Leverantörskoordinator Teknik

Recruitbyme i Sverige AB / Organisationsutvecklarjobb / Örnsköldsvik
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Örnsköldsvik, Nordmaling, Kramfors, Bjurholm, Sollefteå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Recruitbyme i Sverige AB i Örnsköldsvik, Umeå, Sundsvall, Östersund, Åre eller i hela Sverige

Om Recruitbyme

Recruitbyme är ett företag som hjälper våra kunder inom områdena; rekrytering, bemanning och utbildning, vi finns med huvudkontor i trivsamma lokaler på Teknikparken i Gävle och arbetar med uppdrag över hela landet. Bolaget startades 2021 av Mats Andersson, som har över 20 års erfarenhet inom ovanstående områden.

För det här uppdraget kommer du att bli uthyrd via Recruitbyme till vår samarbetspartner och dess slutkund. Vilket innebär att du bli anställd av oss och vi tar hela arbetsgivaransvaret.

Vi söker en Leverantörskoordinator Teknik till ett spännande uppdrag i Örnsköldsvik!
BESKRIVNING
Koordinatorn är en spindel i nätet för att hjälpa till med materialbeställning och att kommunikation mellan konstruktörer och specifika leverantörer flyter på. Varje projekt är unikt och vilka leverantörer, kablar och el lådor som tas fram skiljer sig. Det är därför det rekommenderas att för varje projekt skapa en Uppdragsbeskrivning till koordinatorn som handskadas mellan DPL och Koordinator. Att skapa uppdragsbeskrivningen är Linjechef för koordinatorernas ansvar. Linjechefens roll att hjälpa till vilka/vilken grupp koordinatorn bör ingå i för att få arbetsuppgifter och för det specifika projektet.

Koordinator rollen förväntas vara en person med god kommunikation och samarbetsvilja. Rollen förväntas inte vara tekniskt kunnig i konstruktionen, vid frågor kring teknisk karaktär tas informationen vidare till respektive expertisområde t.ex. produktion, teknik eller inköp.

Som leverantörs koordinator hjälper man till att säkerställa att kommunikationen mellan teknik, inköp och leverantören fungerar på ett enkelt och smidigt sätt. Rollen skapar en tydlig kontaktperson både för inköps del men också för leverantören så att det står klart vart man ska vända sig vid frågor.

Rollen innebär att man förmedlar, uppdaterar och hanterar underlag till och från leverantörerna.
Leverantörskoordinatorn på teknik ansvarar för att, i samarbete med inköp (strategiskt och operativt), extern produktion och leverantören, under utvecklings- och uppföljningsfasen i komponentutveckla processen att koordinera att korrekta underlag och leveranser i rätt tid till projektet sker.

Publiceringsdatum
2023-10-30

Arbetsuppgifter
Leverantörskoordinatorns huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
att skapa Leveransbok vid nystart av projekt och läggas upp i TLC portalen
att skapa leveransplan av tekniskt underlag till leverantören tillsammans med inköp för att möta beställningsdatum
att ansvara för att Leveransböckerna för respektive leverantör är uppdaterad med senaste status för alla artiklar
att i dialog med ansvarig konstruktör, följa upp att tekniska underlag tas fram av konstruktörerna enligt leveransplanen
att skicka och motta underlag till leverantör för konstruktion av artiklar via TLC portalen
att rapportera leverans prognos för kommande släpp fram till förserie vagnar(kablar & el lådor). Samt avkräva prognosen från konstruktörer och sammanställa till leverantörer
att initiera och följa upp granskning av inkomna ritningar, dokumentera status. Säkerställa att granskningen följer IN/AM TBD
att utföra inköpsanmodan på arbetskostnader(NRE) för konstruktion, rättningar samt ombyggnation av artiklar hos leverantören i prototypfas
att utföra inköpsanmodan (IA) och materialorder(MO) till inköp för artiklar som behövs till testutrustningar och provmontage m.m.
att lägga en plan tillsammans med DPL och PPM för vad i projektet det är tänkt att man ska följa upp för leveranser och vilka arbetsgrupper som ska finnas
att sammanställa WBS för de olika intressenterna
att godkänna avvikelser/waivers från godkänt underlag från leverantörerna (delegerat ansvar av linjechef) , med hjälp av input från konstruktörer
att skapa och godkänna tasks i tlc portalen
att delta i arbetsgrupp tillsammans med strategiskt inköp, operativt inköp samt extern produktion och leverantör
att driva och förbättra processen Leverantörskoordinering, IN1331
att supporta i utvärdering av leverantörer
att skriva sänd bevis till enheter rörande SIL eller ägd av teknik
att skriva IA för kablar till SIL där de avviker från vagnskonfiguration och inte göra via MO
att i huvudsak
att följa upp IA som man har skapat själv
att skapa MO föredras jämfört med att skapa IA:as för lättare uppföljning

ÖVRIGT
Startdatum: November 2023
Slutdatum: 1 år från uppdragsstart
Placeringsort: Örnsköldsvik

Varaktighet, arbetstid, etc.
Tidsbegränsad

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Recruitbyme i Sverige AB (org.nr 559320-8654)

Kontakt
Rekryteringsansvarig
Mats Andersson
mats@recruitbyme.se
0704830203

Jobbnummer
8224957

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Recruitbyme i Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Recruitbyme i Sverige AB: